In 2018 zochten de gevestigde premiummerken koortsachtig naar een antwoord op de immens populaire Tesla Model X. De Californiër lokte immers massaal klanten die op zoek waren naar een elektrische premium-SUV. Nog voor de Audi E-Tron en Mercedes EQC kwam het eerste antwoord van Jaguar, dat zijn elektrische I-Pace op de wereld losliet.
Dichtgewerkt
Die is vijf jaar na datum aan een facelift toe. De Britten houden de wijzigingen bescheiden: verwacht bijvoorbeeld geen technische updates of wijzigingen aan de aandrijflijn. Jaguar stoomt immers alles volop klaar voor zijn elektrische transformatie: in 2025 wil het merk alleen nog elektrische modellen op de markt brengen. Grote investeringen krijgt de I-Pace dus niet.
Wel een frisgewassen design, met een dichtgewerkte grille in Atlas Grey die het vorige zwarte exemplaar vervangt. Op de grille prijkt het Jaguar-logo nu in zilver en zwart, terwijl de I-Pace de glanzend zwarte accenten onderaan zijn koetswerk vooraan, op de flanken en achteraan voortaan in koetswerkkleur inkleurt. Het Black Pack voor de omlijsting van grille en ruiten, en voor de spiegelkappen en logo’s op de kofferklep is voortaan standaard.
Nieuwe opties en prijzen
Optioneel voegen de Britten een panoramadak in contrastkleur toe, waarvan het achterste gedeelte in het zwart wordt uitgevoerd in plaats van de koetswerkkleur. De satijnlak/matte lak in Eiger Grey of Carpathian Grey komt die koetswerkkleuren trouwens aanvullen.
Verder blijft alles bij het oude: de Jaguar I-Pace gebruikt nog steeds twee elektromotoren (een op elke as) van in totaal 400 pk en een batterij van 90 kWh, goed voor een maximaal WLTP-rijbereik van 470 kilometer. De I-Pace R-Dynamic SE staat in de catalogus vanaf 93.900 euro, de I-Pace R-Dynamic HSE heeft een prijskaartje van 102.400 euro.