De Jaguar F-Pace, de eerste SUV van het Britse merk, nadert stilaan zijn zevende verjaardag. De Britten zijn op dit moment alles aan het inzetten op de elektrische transitie, waardoor er niet meteen een kant-en-klare opvolger in de coulissen klaarstaat voor de nochtans succesvolle F-Pace. Enkele kleine tweaks moeten hem nog even onder de aandacht houden, waaronder een vereenvoudigd gamma, een uitgebreidere standaarduitrusting, en een nieuwe batterij voor de plug-inhybride F-Pace.
Tot 65 elektrische kilometers
Die lithium-ionbatterij in de F-Pace P400e krijgt een extra module, waardoor de capaciteit toeneemt tot 19,2 kWh. Het maximale elektrische WLTP-rijbereik stijgt daardoor ook, tot 65 kilometer. Nog in diezelfde WLTP-cyclus levert dat lagere verbruiks- en uitstootcijfers op: 1,6 l/100 km en 37 g/km. Het systeemvermogen blijft met 404 pk en 640 Nm ongewijzigd.
Vereenvoudigd gamma
Tegelijk gaat Jaguar met de borstel door het F-Pace-gamma en houdt het alleen de sportiever aangeklede R-Dynamic-modellen over. Die krijgen standaard een Black Pack met zwarte koetswerkaccenten mee, en donkere velgen in de maten 19 tot 22 duim, afhankelijk of je voor de R-Dynamic S, HS of HSE kiest, of voor de nog iets dynamischere en krachtigere 400 Sport of SVR. Het digitale instrumentendisplay is voortaan op alle uitvoeringen standaard, net als het Pivi Pro-infotainmentsysteem met over-the-air-updates.