Een nieuw jaar, een nieuwe lading plaagplaatjes van BMW. Eind 2021 stuurden de Duitsers nog beelden van een goed gecamoufleerd prototype de wereld in, nu zijn het foto’s van de productieversie die nog in dichte mist gehuld is. Tegelijk geeft BMW al meer info prijs over de elektrische versie.
Klassiek en elektrisch
We wisten immers al dat de nieuwe BMW 7 Reeks als ‘klassiek’ model onthuld wordt, en tegelijk als elektrische i7. Nu vertellen de Duitsers dat die elektrische variant op een volle batterijlading 580 tot 610 kilometer ver moet geraken. De nieuwe 7 gebruikt dus wellicht de vijfde generatie van BMW’s elektrische aandrijflijn, net als de opvallende iX.
Grote grille
Visueel houdt BMW de lippen nog even stijf op elkaar, al zegt het “de kenmerkende designelementen zoals de dubbele ronde koplampen en de BMW-grille volledig opnieuw geïnterpreteerd” te hebben. Op de teaserbeelden zijn net als bij de iX flink dichtgeknepen lichtunits te zien, die aan weerszijden van een stevig radiatorrooster te zien zijn. Dat wordt op zijn beurt door ledverlichting omrand.
Rijdende bioscoop
Ook over het interieur lichten de Beiers al een tipje van de sluier. Op het dashboard zal het Curved Display prijken, de combinatie van instrumentenpaneel en infotainment uit de iX en i4. Op de achterbank introduceert de nieuwe 7 Reeks het BMW Theatre Screen, een 31 duim groot bioscoopscherm in 8K-kwaliteit waardoor de achterbank wordt omgevormd tot een bioscoopzaal. In april gaat het doek eindelijk van deze nieuwe BMW 7 Reeks.