Na Hyundai met zijn Ioniq 5 is het de beurt aan Kia om het nieuwe E-GMP-platform van de Koreaanse groep te gebruiken dat speciaal voor volledig elektrische modellen werd ontwikkeld. Kia maakt van de gelegenheid gebruik om zijn nieuwe, rustigere en rondere, designtaal te introduceren en zijn nieuwe logo al eens te gebruiken.
Eerste in de rij
Deze nieuwe EV6 is trouwens het eerste model in een rij van volledig elektrische Kia’s die de komende jaren bij het merk van de band moeten rollen. Bij een nieuwe naam hoort een nieuw design, dus de Koreanen presenteren een compacte berline met crossoverallures. Als we op zijn neef, de Ioniq 5 mogen afgaan, zal deze Kia ook groter zijn dan hij lijkt.
De designers profiteren van het nieuwe platform om hem een soberder design mee te geven, met een enkele krachtige lijn achteraan die de lichten met elkaar verbindt. Vooraan zien we een spitse neus met een bijna onbestaand radiatorrooster. Ook in het interieur primeren design en soberheid, met een dubbelspakig stuur en een aantal verticale schermen die onder meer het digitale instrumentenpaneel en het infotainmentsysteem bevatten.
Spreken is zilver...
Over de aandrijving rept Kia nog met geen woord. We kunnen ons wel inbeelden dat deze EV6 zijn batterijen en elektromotoren met de Hyundai deelt. Het zou dus een batterij van 58 of 72,6 kWh kunnen worden. Deze maand lost Kia nog meer informatie.