Kia ontsnapt natuurlijk ook niet aan de strengere Europese CO2-regels. De uitstoot van het Koreaanse gamma is op de goede weg, met een ruim aanbod aan milde hybrides, full hybrids, plug-inhybrides en elektrische versies. Omdat grotere modellen door hun omvang en gewicht meer verbruiken en uitstoten, ontsnappen ook zij niet aan de stekker.
De Koreaanse constructeur lanceert dus nu de Sorento PHEV. Die neemt plaats in het gamma boven de Sorento Hybrid, een full hybrid met 1,6 liter grote turbobenzine en elektromotor van 60 pk. De nieuwe Sorento PHEV doet daar een schepje bovenop: hij gebruikt de 1.6 T-GDi van 180 pk, maar combineert die met een elektromotor van 91 pk (66,9 kW). De gecombineerde aandrijflijn is goed voor een systeemvermogen van 265 pk en 350 Nm, en stuurt dat via een zestrapsautomaat naar de vier wielen. Deze PHEV is meteen ook de krachtigste Sorento.
De voeding voor de elektromotor komt uit een lithium-ionbatterij met capaciteit van 13,8 kWh. Over elektrisch rijbereik, verbruik of CO2-uitstoot lost Kia nog niets, omdat die cijfers nog gehomologeerd moeten worden. Wel vertellen de Koreanen er nog bij dat de Sorento PHEV net als de andere versies met vijf of zeven zitplaatsen kan worden gekozen. Doordat er voor het platform al van meet af aan rekening werd gehouden met elektrificatie, knaagt de batterij in deze PHEV niet teveel aan de kofferruimte: in vijfzitsconfiguratie bedraagt die 898 liter (910 liter in de gewone versies), als zevenzitter 809 liter (821 liter in de gewone versies).