Ook al weet nog niemand hoe die nieuwe Defender rijdt, naar eigen zeggen moet Land Rover een ongeziene vraag naar het model verwerken. De opvolger van de oer-Defender werd eerst gelanceerd met de lange wielbasis – Defender 110 – maar nu komt er ook een versie met korter koetswerk. Met die Defender 90 maakt Land Rover het verschil met de Mercedes G-klasse, die nog uitsluitend met lang koetswerk kan worden besteld.
Voor hipperds
De Land Rover Defender 90 moet opnieuw vooral met zijn terreincapaciteiten het verschil maken, maar we kunnen nu al zeggen dat hij over voldoende argumenten beschikt om ook stedelijke hipperds te overtuigen. Aan cool ontbreekt het hem niet. Bovendien kan hij door een aparte configuratie vooraan in totaal zes inzittenden aan. Een stevig argument. Bovendien plant Land Rover later in 2020 ook een plug-in hybride, wat zijn CO2-uitstoot omlaag moet krijgen. Van de Defender 90 komen ook stoerdere bedrijfsvoertuigen. De kleine Defender is 6.000 euro goedkoper dan de grote Defender.