Laten we maar meteen duidelijk zijn, de kans is klein dat binnenkort je online pakketje aan huis wordt gebracht door een Defender Hard Top. Dit is dan ook geen bedrijfswagen voor de pakjesdienst of loodgieter, wel voor bedrijven die kicken op een streep extra visibiliteit.
Geen busje
Want eerlijk is eerlijk, parkeer dit naast een Peugeot Expert en geen haan kraait nog om die Fransoos. Dat deze Defender vlot een stuk meer duiten kost (en minder laadcapaciteit heeft)? Dat moet je er dan maar bijnemen.
Hoe dan ook, Land Rover zwiert voor deze Hard Top de tweede en derde bank uit een Defender en werkt de binnenkant af met steviger materiaal. Vooraan kan je optioneel nog een klapstoeltje krijgen. Net zoals zijn reguliere versie is de nieuwe Defender - alhoewel klassiek gestileerd - tot de nok gevuld met slimme snufjes. Van een aanhangwagenassistent, over draadloze updates, tot een digitale achteruitkijkcamera.
Tot 3.5 ton achteraan
Zowel de korte 90 als de lange 110 kunnen omgebouwd worden tot lichte vracht. Ongeacht de lengte kan er 3.5 ton achter aangehangen worden. Schroefveren zijn standaard, de 110 kan je optioneel krijgen met luchtvering.
Hoewel Land Rover nog geen specificaties geeft over motoren spreekt het voor zich dat de Defender Hard Top uitgerust zal worden met de blokken die je ook in de reguliere Defender kan krijgen. Denk dan aan een 2-liter viercilinder benzine en aan een zes-in-lijn benzine. Vierwielaandrijving? Dat spreekt voor zich, niet?