De gefacelifte Discovery herken je meteen aan zijn nieuwe led-koplampen. Ook achteraan zien we nieuwe lichtblokken, die door een zwart paneel met elkaar verbonden zijn. Daarnaast zijn er ook dynamische richtingaanwijzers en een nieuwe voor- en achterbumper. Een nieuwe R-Dynamic-versie geeft de Discovery een sportiever cachet door een heleboel donkere, glanzend zwarte accenten op het koetswerk.
In het interieur kreeg heel de middenconsole een nieuw ontwerp. Die biedt plaats aan het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met touchscreen van 11,4 duim, en aan een nieuwe keuzehendel voor de versnellingsbak. Schermen zijn er verder nog in de vorm van een 12,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel en een head-updisplay. Apple CarPlay en Android Auto zijn standaard. Een nieuw stuur, nieuwe luchtfiltering voor het interieur, hertekende zetels en nieuwe USB-aansluitingen voor de tweede zitrij maken het interieurplaatje af.
Milde hybride
Onder de motorkap houdt Land Rover een plug-inhybride versie voor de Discovery dus nog op stal. In totaal zijn er vier motoren: twee benzineblokken en twee diesels. Het benzineaanbod begint bij de P300, een 300 pk sterke 2.0-viercilinder met 400 Nm. Daarboven staat de milde hybride P360. Dat is een 360 pk sterke 3.0 zes-in-lijn met 500 Nm. Het dieselaanbod bestaat uit twee milde hybride zescilinders: de D250 (249 pk en 570 Nm) en de D300 (300 pk en 650 Nm).