Je zou zijn bestaan haast vergeten, zeker met de komst van de nieuwe Range Rover en Range Rover Sport. Maar Land Rover heeft nog steeds de compacte Discovery Sport in zijn gelederen, en dat is al het geval sinds 2014. In autotermen is die Discovery Sport dus rijp voor zijn pensioen. Toch moet hij van Land Rover nog even dienst blijven doen, en krijgt hij bij wijze van duwtje in de rug nog een facelift mee.
Standaard digitaal
Die houdt de wijzigingen aan de buitenzijde beperkt: de Discovery Sport S krijgt een nieuw, glanzend zwart radiatorrooster, terwijl er twee nieuwe velgdesigns (in 19 en 21 duim) en een nieuwe koetswerkkleur (Varesine Blue) aan het aanbod worden toegevoegd. Binnenin zijn de wijzigingen wel meteen merkbaar, want Land Rover gooit het hele dashboard overhoop. Voortaan krijgt elke Discovery Sport standaard een digitale tellerpartij met schakelpeddels aan het stuur, en wordt het Pivi Pro-infotainmentsysteem geüpdatet naar de meest recente generatie. Inclusief gebogen display.
Gebogen touchscreen
Dat betekent dat het touchscreen nu ook de klimaatregeling bedient en de bijbehorende knoppenwinkel verdwijnt die deze functie voordien bediende. In plaats daarvan krijg je een opbergvak met plaats voor een inductielader voor smartphones. Stembediening via Amazon Alexa, draadloze Apple CarPlay en Android Auto zijn nu ook standaard op de Discovery Sport. Een nieuwe keuzehendel voor de versnellingsbak rondt het lijstje met interieurupdates af.
Motoren
Het motoraanbod blijft in grote lijnen ongewijzigd. De P200 en P250 Ingenium-viercilinders vormen het benzineaanbod, terwijl de D165 en D200 Ingenium-vierpitters het dieselfront vertegenwoordigen. De plug-inhybride P300e blijft ook nog steeds van de partij, maar krijgt een iets andere batterijsamenstelling. Het WLTP-rijbereik bedraagt 61 kilometer, maar de Britten gaan er nu van uit dat je in reële rijomstandigheden 47 kilometer ver geraakt.