Voor modeljaar 2021 bestaat het dieselgamma van de Discovery Sport uit enkele nieuwe Ingenium-motoren. Dat zijn allemaal 2.0-viercilinders, die niet altijd met mild hybrid-technologie komen. De voorwielaangedreven versie van de D165 (met 163 pk en manuele bak) doet het bijvoorbeeld zonder milde hybride, de vierwelaangedreven versie (met automaat) doet het met.
Een trapje hoger staat de milde hybride D200 (met 204 pk), die altijd de vier wielen aandrijft en alleen te krijgen is met de negentrapsautomaat. Net als in de milde hybride D165 beschikt hij over een kleine batterij die elektriciteit opslaat om de werking van het start/stopsysteem uit te breiden. Land Rover spreekt over een CO2-uitstoot vanaf 165 g/km en een verbruik van 6,3 l/100 km.
Black Edition
Aan benzinekant komt er een P290 bij. Dat is eveneens een 2.0-viercilinder uit de Ingenium-familie, die in dit geval goed is voor 290 pk. Deze nieuweling maakt eveneens gebruik van milde hybride ondersteuning en een negentrapsautomaat. Hij neemt boven de milde hybride P200 en P250 plaats in het gamma, en komt er in eerste instantie als Black Edition met zwarte accenten aan de buitenkant en binnenin. De plug-inhybride P300e blijft in het gamma.
Alle Discovery Sport-modellen krijgen tot slot het nieuwe “Pivi”- en “Pivi Pro”-infotainmentsysteem, dat snellere en vlottere connectiviteit moet garanderen en over-the-air-software-updates moet toelaten. Een nieuw luchtfiltersysteem voor het interieur en geüpdatete rijhulp maken het plaatje compleet.