Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Logisch vervolg: Land Rover facelift nu ook Range Rover Evoque (2023)

Land Rover is bezig zijn kleinste modellen te herwerken. Na de Discovery Sport mag nu ook de Range Rover Evoque onder het mes. Hij ondergaat zowat dezelfde wijzigingen.

Vorige week kondigden de Britten van Land Rover nog maar de facelift van de nestor in het gamma aan, de Discovery Sport, of ze zijn er deze week alweer met een nieuwe facelift. Deze keer is de Range Rover Evoque aan de beurt, het kleinste model in het Britse gamma en intussen alweer zo’n vier jaar oud. Dat betekent dat er ook enkele visuele wijzigingen aan de buitenkant op het programma staan.

Range Rover Evoque (2023) static, front view

In lijn met de rest

Zo wordt het design van het radiatorrooster in lijn gebracht met de rest van het gamma, terwijl de Evoque ook nieuwe koplampen met pixel-ledtechnologie en een nieuwe lichtsignatuur voor de dagrijverlichting krijgt. Ook achteraan krijgen de lichtblokken een opgefrist design, vooral op kleurvlak. Over kleuren gesproken: er staan ook nieuwe koetswerkkleuren en –accenten op het lijstje.

Range Rover Evoque (2023) static, rear view

Pivi Pro

Binnenin volgt de Evoque de wijzigingen van de Discovery Sport. Land Rover monteert dus de nieuwste versie van het Pivi Pro-infotainmentsysteem, met gebogen touchscreen van 11,4 duim. Dat herbergt niet alleen onder meer spraakbediening met Amazon Alexa, maar ook de bediening van de klimaatregeling. Dat betekent dat er onder het scherm ook hier plaats is gemaakt voor een inductielader voor smartphones, en dat de keuzehendel voor de versnellingsbak voortaan het compactere exemplaar uit de grote Range Rovers is.

Range Rover Evoque (2023) interior

Meer elektrische kilometers

Onder de motorkap blijft alles bij het oude: de Evoque is er dus nog steeds met drie-en viercilinders op benzine en diesel met milde hybride ondersteuning. De plug-inhybride P 300 e combineert nog steeds een 1.5-driecilinder met elektromotor en hoopt dankzij een batterij van 14,9 kWh zo’n 62 elektrische WLTP-kilometers ver te geraken. De Britten hebben die batterij wel iets geoptimaliseerd, waardoor je in de praktijk 48 emissieloze kilometers af moet kunnen leggen zonder weer aan de stekker te moeten.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer