Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Lotus Elise en Exige krijgen Final Edition

Na respectievelijk 25 en 21 jaar komt er een einde aan de carrière van de Lotus Elise en Exige. Ze worden uitgezwaaid met enkele speciale modellen.

De Britse sportwagenconstructeur Lotus plant dit jaar een langverwacht nieuw model, en neemt tegelijk afscheid van zijn huidige gamma: de Evora, Elise en Exige. Voor de Elise en Exige komt er een einde aan een carrière van respectievelijk 25 en 21 jaar. Daarom heeft Lotus een gepast eresaluut klaar.

AS24 Lotus Elise

Elise

De Elise krijgt twee Final Editions: de Elise Sport 240 Final Edition en Elise Cup 250 Final Edition. Beide krijgen een digitaal instrumentenpaneel en afgeplat stuur, een Final Edition-plaatje en een specifieke bekleding. Lotus haalde ook enkele klassieke kleuren uit het archief: Azure Blue, Black en Racing Green.

De Elise Sport 240 Final Edition krijgt een goeie 20 pk meer dan de Sport 220 waar hij op gebaseerd is. Kies je voor alle lichtgewicht opties, dan weegt deze Final Edition nog maar 898 kilogram. De Elise Cup 250 Final Edition ziet zijn aerodynamica dan weer geoptimaliseerd voor meer neerwaartse druk.

AS24 Lotus Exige

Exige

De Exige Final Edition profiteert op zijn beurt van dezelfde updates als de Elise Final Edition, en voegt onder meer Metallic White en Metallic Orange weer toe aan zijn kleurenpalet. De Exige Sport 390 Final Edition krijgt meer vermogen en vervangt op die manier de Exige Sport 350. De Exige Sport 420 Final Edition vervangt de Exige Sport 410, de Exige Cup 430 Final Edition blijft aan de top van het gamma.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer