Om de gefacelifte versie te herkennen, moet je er al bijna een vergrootglas bij nemen. Het radiatorrooster belandde opnieuw op de tekentafel, net als de lichtblokken. Er doet een nieuwe koetswerkkleur zijn intrede, Polymetal Grey, en er vallen ook nieuwe 18-duimsvelgen op te merken. Mazda introduceert ook nog een Special Edition, die de spiegelkappen, het radiatorrooster en andere koetswerkelementen van een glanzend zwart afwerkingslaagje voorziet.
Ook binnenin zitten de veranderingen in de details. Zo haalt Mazda er nieuwe zetels bij, die vooral bij langere ritten meer steun en dus meer comfort moeten bieden. Het MZD Connect-infotainmentsysteem krijgt een upgrade, en is voortaan standaard voorzien van DAB-digitale radio, Apple CarPlay en Android Auto. Apple CarPlay verloopt nu zelfs draadloos.
Onder de motorkap wordt het gamma herleid tot nog maar één versie: de 2.0 Skyactiv-G-benzinemotor. Dat atmosferische blok is 121 pk sterk en kan worden gekoppeld aan een manuele zesbak of zestrapsautomaat. De manuele variant schakelt twee van zijn vier cilinders uit bij lage belasting. De ophanging werd verder aangescherpt, de geluidsisolatie verbeterd, en de rijhulp uitgebreid. Zo herkent de noodremhulp ook ‘s nachts voetgangers en doet een 360-gradencamera zijn intrede.