Wie nog per sé dat reservewiel op de klep wil, kan dat nog steeds als kosteloze optie aanvinken. Maar het is duidelijk dat Ford de Ecosport wat meer aansluiting wil geven bij de wel goed verkopende Nissan Jukes en Renaults Captur, die nauwelijks een offroad-link hebben. Het Europese publiek krijgt ook nieuwe kunststoffen in het interieur aangeboden, die kwaliteitsvoller aanvoller. Tot slot is het onderstel nog wat aangepast.
Zuid-Amerika
De Ecosport is ontwikkeld op basis van Fiesta-componenten, maar was oorspronkelijk bedoeld voor de Zuid-Amerikaanse markten. Daardoor weken design en afwerking wat van de Europese smaken af.
Dat vertaalde zich in zwakke verkoopscijfers in Europa, in een nochtans populair segement. De Ecosport wordt in Brazilië gebouwd en naar Europa uitgevoerd. Bij ons begint hij aan 17.150 euro. De motorkeuzes beperken zich tot de 1.0 Ecoboost driecilinder benzine (125 gr/km CO2) en de 1.5 diesel met 91 pk (120 gr/km). Ford voorziet in slechts twee uitrustingsniveaus: het basismodel Trend en de luxueuze Titanium-afwerking (vanaf 19.750 euro). (mg/sp-x)