Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Melding: Hyundai i20 en i30 – Turbobenzine en dubbelekoppelingsbak

Hyundai brengt volgend jaar twee belangrijke innovaties. In de i20 debuteert een 1.0 driecilinder turbobenzine, terwijl de i30 een dubbelekoppelingsbak krijgt.

De nieuwe motor is voor Europa ontwikkeld in het R&D-centrum in Rüsselsheim (Duitsland). Hij moet betere prestaties en lager verbruik brengen. Dankzij turbo en directe benzineinspuiting komt de kleine 1.0 aan 120 pk en 172 Nm koppel. Door de koelwaterkringloop te scheiden, verbetert de opwarmfase, wat dan weer een betere inspuiting en lagere uitstoot geeft. Daardoor dalen verbruik en emissies.

Hyundai komt ook met een nieuwe zeventraps dubbelekoppelingsbak in de i30. Die moet volgens Hyundai ook een lager verbruik en CO2 geven, in vergelijking met de klassieke zestrapasautomaat. En dankzij het extra verzet is hij ook wat sneller. (sp-x)

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

1 BUGATTI W16 Mistral World Record

453.9 km/u: Deze Bugatti is de snelste cabrio ter wereld

Autonieuws
BMW-iX3-2025-Neue-Klasse-Front

Exclusief: Dit is de nieuwe BMW iX3 (2025)

Autonieuws
Research

9 Gebruikte winterauto's voor minder dan 10.000 euro

Autonieuws
Ontdek meer