Wie er de kwartaalcijfers van Maserati op naslaat, merkt dat dit jaar wel eens een bijzonder goed jaar kan worden voor de Trident. De eerste drie maanden van dit jaar leverde het merk in Europa alleen al 1.330 wagens aan klanten. Ten opzichte van het eerste trimester van vorig jaar is dat een stijging met 464 procent. Zeg maar het Ghibli-effect.
Amerikaans offensief
Cijfers van over de gehele wereld heeft Maserati nog niet vrijgegeven. Maar de kans is groot dat het charmeoffensief in de Verenigde Staten zijn vruchten afwerpt. Het merk liet er zich eerst zien in februari, met de allereerste tv-spot ooit van Maserati. Die was te zien in het drukst bekeken programma ter wereld: de Superbowl.
Maserati heeft nu ook een plaatsje veroverd in een ander Amerikaans instituut, het tijdschrift Sports Illustrated. Dat heeft een beroemde badpakkenspecial. Maserati vulde daar zeven pagina’s zelf in met Heidi Klum, die zich geruggensteund zag door het Maserati-gamma. De een op haar veertigste, de ander op zijn honderd, ze zien er beide nog uiterst aantrekkelijk uit, niet?