De derde generatie van de CLS dateert uit 2018. Na een extra zijsprongetje richting shooting brake houdt de knap getekende berline uit Stuttgart het weer uitsluitend bij de oorspronkelijke vierdeurscoupé. Vorig jaar gaf Mercedes de CLS al een technische update, waarbij de rijhulp werd opgewaardeerd. Ook het MBUX-infotainmentsysteem en het Energizing-comfortsysteem waren toe aan een update.
Dat maakt dat het werk bij deze facelift vooral beperkt blijft tot visuele wijzigingen. De basisversie, de Avantgarde-uitvoering, en de AMG Line krijgen elk een hertekende voorbumper met gewijzigde luchtinlaten, een aangepast radiatorrooster en een nieuwe achterkant. Bij de Avantgarde kenmerkt die zich door een nieuwe achterbumper, bij de AMG Line door een nieuwe kofferspoiler. Nieuwe koetswerkkleuren en velgen in maten 19 en 20 duim zijn ook van de partij. Binnenin krijgt de CLS nieuwe hout- en lederopties aangemeten, en duikt het geüpdatete stuur van de E-Klasse op.
Onder de motorkap valt er één aanpassing te noteren: de komst van een nieuwe dieselmotor. De CLS 300 d is 265 pk sterk, en haalt dat vermogen uit een milde hybride 2.0-viercilinder. Het EQ Boost-systeem levert daarbij tijdelijk 20 pk extra. Voor de rest blijft alles bij het oude: de instapdiesel, de CLS 220 d, blijft in het gamma, net als de sportieve Mercedes-AMG CLS 53. Die krijgt dezelfde updates als de overige CLS-modellen en introduceert een speciaal aangeklede Limited Edition, die tot 300 stuks beperkt is.