Bij zijn debuut hield de elektrische Mercedes EQE het bij twee varianten: een EQE 350+ met 292 pk sterke elektromotor op de achteras, en de AMG EQE 43 4Matic, met een extra elektromotor op de voorwielen en 476 pk in totaal. Daar komen nu plots heel wat versies bij: de EQE 300 en 350 (met of zonder 4Matic), de EQE 500 4Matic en een heuse AMG EQE 53 4Matic.
Long Range
Een hele boterham dus, die begint bij de nieuwe instapversie. De EQE 300 gebruikt een 245 pk sterke elektromotor, hoopt in het beste geval 629 kilometer ver te geraken en verlaagt de instapprijs van het EQE-gamma met zowat 10.000 euro tot 68.002 euro. Een trapje hoger staan de EQE 350 en 350 4Matic, die allebei 292 pk produceren, respectievelijk 629 kilometer en 587 kilometer ver moeten geraken, en 79.860 euro en 82.885 euro kosten. De bestaande EQE 350+ blijft in het gamma maar wordt omgedoopt tot ‘Long Range’ om zijn 659 kilometer rijbereik te beklemtonen.
Bruggetje slaan
Laat je de AMG-versies even buiten beschouwing, dan is de 408 pk sterke EQE 500 4Matic de krachtigste burgerlijke variant. Die krijgt een prijskaartje van 110.110 euro en moet 519 kilometer ver geraken. Omdat hij er alleen als AMG Line komt, slaat hij bij wijze van spreken een brug met de echte AMG-versies. Daar deelt voortaan de EQE 53 4Matic de lakens uit, met 687 pk en 1.000 Nm aan koppel. Hij haalt 100 km/u in 3,3 seconden en heeft een begrensde topsnelheid van 240 km/u. Op een volle batterijlading moet hij 459 tot 472 kilometer ver geraken, en dat met een prijskaartje van 125.235 euro.