Mercedes vernieuwde onlangs zijn C-Klasse, maar wachtte nog enkele maanden tot het debuut van de plug-inhybrides. Die stekkerversies zijn natuurlijk onmisbaar voor de bedrijfswagenmarkt, maar fleetmanagers mogen nu op hun beide oren slapen: de C 300 e en C 300 e Break zijn eindelijk gearriveerd.
Beide versies gebruiken een 204 pk en 320 Nm sterke 2.0-viercilinder, met ondersteuning van een elektromotor die 129 pk (95 kW) en 440 Nm produceert. Het systeemvermogen bedraagt 313 pk en 550 Nm. De C 300 e Berline sprint naar 100 km/u in 6,1 seconden, de C 300 e Break doet een tiende extra over dezelfde oefening.
Geen onhandige bobbel meer
Goed om weten: de stroom wordt opgeslagen in een batterij die nu beter is weggewerkt en die een elektrisch WLTP-rijbereik van zo’n 100 kilometer belooft. Geen onhandige bobbel in de kofferruimte meer zoals in de vorige generatie dus. De Mercedes C 300 e belooft een CO2-uitstoot volgens de WLTP-cyclus van 13 tot 17 g/km (afhankelijk van de aankleding), de C 300 e Break geeft cijfers op van 14 tot 19 g/km.