De Britse prestigeconstructeur Bentley voegt geen nieuwe modellen toe aan zijn kerngamma, maar introduceert wel nieuwe uitvoeringen voor die verschillende modellen. Zo mikken de ‘Speed’-modellen op betere prestaties, de ‘Mulliner’-modellen op personalisatie en de ‘Azure’-modellen op comfort. Nu voorziet Bentley de Flying Spur en de Continental GT – zowel de coupé als de cabriolet – van een S-versie. Met de ‘S’ van sportief, dat spreekt voor zich.
V6 of V8
Het recept kennen we van de Bentayga S, die de Britten vorig jaar voorstelden. Het vertrekpunt bij de Continental GT vormt de 4,0 liter grote V8, die in deze nieuwe Continental GT S nog steeds 550 pk en 770 Nm sterk is. Bij de Flying Spur S kun je kiezen tussen diezelfde V8 of de plug-inhybride aandrijflijn op basis van de 2,9 liter grote V6. Die hybride is in totaal goed voor 544 pk en 750 Nm.
Meer decibels
Beide modellen voegen actieve antirolstangen toe, terwijl de Flying Spur S er nog elektronisch gestuurde vierwielsturing bijdoet. Zowel de Continental GT als de Flying Spur versterken de decibels van de motor met een sportuitlaat, de Flying Spur Hybrid S doet dat op een ingenieuzere manier zodat de chauffeur het auditieve genot krijgt en de passagiers achteraan van de stilte kunnen blijven genieten.
Alles zwart
Voor de rest moeten deze S-modellen het vooral van hun visuele wijzigingen hebben. Zo werden zo goed als alle blinkende onderdelen op het koetswerk vervangen door glanzend zwart, krijg je gesmoorde koplampen, zwarte ‘S’-logo’s en zwarte uitlaatpijpen. Tot slot zijn er nog eigen zwarte velgen in 21 of 22 duim. Ook binnenin duiken de S-logo's op, en suggereren de Britten een sportieve interieuraankleding in leder en alcantara.