MG heeft zijn rentree op de Europese markt niet gemist. Het van oorsprong Britse merk dat nu in Chinese handen is, kaapte met de ZS EV begin dit jaar de titel van VAB-gezinswagen van het jaar 2021 weg in de categorie ‘elektrisch’. Daarnaast werd het gamma uitgebreid met de plug-inhybride EHS en voegt het met de Marvel R en MG5 binnenkort nog twee elektrische modellen toe aan zijn line-up.
Nieuwe snoet
Het model waarvoor het voor MG in Europa allemaal opnieuw begon, de ZS EV, krijgt in de tussentijd een facelift. Die herken je meteen aan zijn nieuwe snoet: het radiatorrooster van weleer, dat hij deelt met de ZS-modellen met verbrandingsmotor (die bij ons niet worden verkocht), wordt dichtgewerkt. De laadklep schuift iets naar opzij op, terwijl de lichtblokken en de voor- en achterbumper een iets gewijzigd ontwerp krijgen.
Alles digitaal
Binnenin herken je de gefacelifte ZS EV aan zijn nieuwe infotainmentsysteem. Dat krijgt de naam ‘iSmart’, kan worden gekoppeld aan een smartphone-app en spraakondersteuning, en krijgt het gezelschap van een digitale instrumentencluster, net als in de plug-inhybride EHS. Maar de grootste vernieuwing? Die vind je onder de motorkap. Of liever: onder de vloer.
Twee batterijen
De oorspronkelijke batterij met capaciteit van 44,5 kWh zie je na de facelift namelijk niet meer terug. In plaats daarvan krijg je in deze MG ZS EV de keuze tussen twee batterijen. De grootste heeft een capaciteit van 72 kWh, en wordt met een WLTP-rijbereik van 440 kilometer de ‘Long Range’ genoemd. Nadien krijgt die nog het gezelschap van een batterij met capaciteit van 51 kWh, de ‘Standard Range’. Die moet volgens de WLTP-cyclus goed zijn voor 320 kilometer rijbereik.
Prijzen
Eind deze maand kun je de vernieuwde MG ZS EV al bestellen. In eerste instantie als ‘Long Range’ dus, met een prijskaartje van 35.985 euro. Nadien volgt de ‘Standard Range’, die 31.985 euro onder de streep zet.