Enkele jaren geleden lanceerde MG zich weer op onze markt. Onder Chinese vlag en met enkele elektrische SUV’s en plug-inhybrides die de prijs van elektrificatie vooral betaalbaar wilde houden. Intussen mag je gerust van een heus gamma spreken: met de Marvel R kwam er nog een elektrisch vlaggenschip bij, met de MG5 een elektrische break.
Kleine naamsverandering
Maar elektrisch rijden is nog niet voor iedereen weggelegd. Omdat het nog niet betaalbaar genoeg is of omdat het nog niet praktisch genoeg is. In beide gevallen heeft MG een antwoord klaar: eerst kreeg de ZS een klassiek benzinealternatief, nu is het de beurt aan de EHS. En daar komt een kleine naamsverandering bij kijken, want de niet-geëlektrificeerde EHS gaat (onder meer in thuisland China) door het leven als HS.
Die MG HS krijgt een 1,5 liter grote viercilinder turbobenzine onder de kap. Die is 162 pk en 250 Nm sterk, en drijft via een manuele zesbak of een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling de voorwielen aan. In 9,9 seconden sprint hij naar 100 km/u en hij haalt een topsnelheid van 190 km/u. Voor de versie met manuele bak geeft MG een gemiddeld verbruik op van 7,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 168 g/km.
Prijzen
De MG HS 1.5 T is voor het eerst te zien op het Autosalon maar is meteen beschikbaar. Hij krijgt een catalogusprijs mee van 27.285 euro en maakt uiteraard ook aanspraak op de zeven jaar fabrieksgarantie die MG geeft.