MG is al even terug in Europa met de ZS EV en de EHS Plug-in Hybrid, maar nu haalt het merk het grove geschut boven met de nieuwe Marvel R. Deze nieuwe C-segmenter krijgt een specifiek elektrisch platform, opvallende looks en dito technische specificaties.
1 batterij, 3 motoren
Over het ontwerp van deze nieuwe SUV hebben we het eerder al gehad, maar MG geeft nu ook de technische details van de Marvel R prijs. Onderhuids gebruikt deze Chinees-Britse SUV een lithium-ionbatterij van 70 kWh. In de vierwielaangedreven versie gaat de stroom van die batterij naar maar liefst drie elektromotoren, een vooraan en twee achteraan. In totaal zijn ze goed voor 288 pk en 665 Nm, een sprint naar 100 km/u in 4,9 seconden en een WLTP-rijbereik van 370 kilometer.
Er is ook een achterwielaangedreven versie, die het dus zonder motor op de vooras doet. Diens vermogen bedraagt 180 pk en 410 Nm, maar het rijbereik neemt toe tot 402 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Die versie maakt ook 150 liter extra onder de motorkap vrij en vult het koffervolume van 357 liter aan.
Vanaf 40.000 euro
Als de batterij leeg is, kan de MG Marvel R snelladen, waardoor je tot 80 procent oplaadt in 43 minuten. Nog belangrijk: dankzij een “vehicle-to-load"-functie kan de batterij stroom leveren aan 2,4 kW voor andere apparaten, zoals een elektrische fiets.
De nieuwe MG Marvel R komt er in drie uitvoeringen, waarvan de topuitvoering voorbehouden is voor de versie met vierwielaandrijving, en staat in de herfst in de showrooms. Over de huidige prijzen geeft MG nog geen precieze details, maar het merk zegt dat de prijsvork van deze nieuwe elektrische SUV tussen 40.000 en 50.000 euro zal liggen.