Het tweede model van de Chinese constructeur MG is dus geen elektrische gezinswagen, waar sommigen op hoopten, maar een plug-inhybride SUV. Die heeft eveneens gezinsambities, want met 4,57 meter lengte en een kofferruimte van 448 liter beschikt hij alvast over voldoende ruimte.
Visueel leunt deze EHS netjes aan bij de ZS EV, onder meer door het grote radiatorrooster met prominente MG-logo. Binnenin mikt de Chinese SUV op comfort, met een groot panoramadak, sfeerverlichting, een digitaal instrumentenpaneel van 12,3 duim en een infotainmentscherm van 10,1 duim. Dat is uiteraard voorzien van navigatie, digitale radio, Apple CarPlay en Android Auto.
Tientraps
Maar het meest interessante is uiteraard de plug-inhybride aandrijflijn. Die bestaat uit een 1,5 liter grote turbobenzine van 162 pk en 250 Nm en een elektromotor van 90 kW (122 pk) en 230 Nm. Het systeemvermogen komt uit op 258 pk en 370 Nm. De elektriciteit wordt op zijn beurt opgeslagen in een lithium-ionbatterij van 16,6 kWh. Die wordt met een boordlader van 3,7 kW aan een Wallbox opgeladen in 4,5 uur.
Nog wat cijfermateriaal? Het volledig elektrische rijbereik bedraagt 52 kilometer volgens de WLTP-cyclus, de gemiddelde CO2-uitstoot 43 g/km volgens diezelfde cyclus. Opmerkelijk is tot slot nog de versnellingsbak. De verbrandingsmotor is gekoppeld aan een zestrapsautomaat, de elektromotor krijgt vier versnellingen voorgeschoteld. MG benoemt de combinatie dus als een tientrapsautomaat.
De MG EHS Plug-in Hybrid is vanaf nu te bestellen. Net als de ZS EV krijgt hij twee uitvoeringen: Comfort en Luxury. De Europese richtprijs bedraagt 34.000 euro. In ons land kost hij 34.985 euro.