Het is een publiek geheim: als je goede contacten met Ferrari onderhoudt – en als je de Italianen een flinke cheque toestopt – dan willen ze in Maranello een unieke auto bouwen die volledig is afgestemd op jouw wensen. Dat deed Ferrari vorig jaar bijvoorbeeld al met de BR20 en doen ze nu opnieuw met de SP51.
Rosso Passionale
Voor die Ferrari SP51 vertrokken de Italianen van het platform van de 812 GTS, de cabriolet met kolossale V12 onder de lange motorkap. Ook deze SP51 is een tweezitscabrio, maar dan een met een dak dat helemaal niet dichtgaat. In Taiwan schijnt de zon wellicht net iets vaker dan bij ons... Het volledige koetswerk werd specifiek ontwikkeld voor deze SP51, inclusief in de windtunnels. De Italianen gingen uitbundig aan de slag met koolstofvezel, en gaven deze SP51 een veel expressiever uiterlijk dan de 812 GTS waarop hij gebaseerd is. De koetswerkkleur, Rosso Passionale, is uniek voor deze auto, en dat geldt ook voor de koplampen en velgen.
Het specifieke rood van de buitenkant wordt net als de blauwwitte striping doorgetrokken naar het interieur. Daar worden de zetels, deurpanelen en een deel van het dashboard bekleed met rood alcantara, en duiken blauwwitte stiksels op. Over wat er onder de motorkap huist, willen de Italianen niets kwijt, maar wellicht blijft de 6,5 liter grote V12 uit de 812 GTS gewoon ongewijzigd van de partij. Met 800 pk uit een atmosferische twaalfcilinder is daar natuurlijk helemaal niets mis mee...