Zoals meestal het geval is bij een facelift, zit het in de details. Dat is bij deze Mini niet anders. In de voorbumper is de omkadering van het radiatorrooster prominenter gemaakt, de mistlichten maakten plaats voor verticale luchtsleuven en de plek waar de nummerplaat op wordt bevestigd, wordt voortaan uitgevoerd in koetswerkkleur. Ledkoplampen zijn voortaan standaard.
Union Jack
Ook de zijdelingse richtingaanwijzers gebruiken voortaan ledtechnologie, terwijl achteraan zwarte accenten opduiken en de achterbumper doorstreept wordt met een lijntje in koetswerkkleur. Goed nieuws voor de fans: de Union Jack-achterlichten zijn nu standaard.
Mini heeft een sterke reputatie opgebouwd op vlak van personalisatie, en ook dat wordt bij deze facelift niet vergeten. Er zijn bijvoorbeeld drie nieuwe koetswerkkleuren en vijf nieuwe velgdesigns. De opties voor het contrasterende dak worden aangevuld met een nieuw Multitone-dak, dat van blauw naar zwart evolueert.
Ook voor het interieur heeft Mini enkele nieuwe materialen en kleuren uitgewerkt. De hoeveelheid chroom werd teruggeschroefd, het touchscreen is voortaan standaard 8,8 duim groot. En daar stopt het nog niet. Het stuur werd hertekend, en optioneel is er een 5 duim groot digitaal instrumentenpaneel, dat standaard is op de Mini Electric.
Geen motorwijzigingen
Onder de motorkap wijzigt er niets, behalve dat de Cooper S het voortaan met 178 pk stelt in plaats van 192 pk. De optionele adaptieve ophanging werd bijgepunt, en kies je voor een automatische versnellingsbak, 17-duimsvelgen of groter en het Driving Assistant Package, dan kun je voortaan ook een elektronische parkeerrem kiezen. Tot slot werd ook de rijhulp bijgewerkt.