Naar aloude Morgan-traditie lijken de nieuwe Plus Four en Plus Six nog steeds rechtstreeks uit de jaren 60 te stammen. Toch staan beide roadsters sinds 2020 op een nieuwe basis uit gelijmd aluminium, en worden ze voortgedreven door de motoren uit de BMW Z4 en Toyota Supra.
21ste eeuw
Met de update voegen de Britten wat moderne touches toe aan het retrodesign. Zo zien we USB-poorten, zetels met betere zijdelingse steun dankzij regelbare kussens, ledverlichting voor het interieur en zelfs een sportuitlaat met kleppen.
Anderzijds heeft Morgan ook gewerkt aan wat meer fundamentele zaken zoals... bescherming bij slecht weer. Concreet krijgen de nieuwe Plus Four en Plus Six nieuwe rubbers en deurdichtingen die het interieur beter moeten beschermen tegen regen en wind.
Vier of zes
Waarom de roadsters ook weer Plus Four en Plus Six heten? Dat is gewoon een motorverwijzing uit de jaren 60. De motoren komen trouwens uit de BMW-catalogus: een 2.0-viercilinder benzine van 255 pk (Plus Four) en een 3.0-zescilinder biturbo van 335 pk (Plus Six). De eerste is standaard gekoppeld aan een manuele zesbak en optioneel aan een achttrapsautomaat, de krachtigste motor is er alleen met automaat.