De potentste versie van de Ford Ranger is natuurlijk de Ranger Raptor, maar het merk met het blauwe ovaal heeft nu ook een oplossing voor wie zijn benzineverbruik in de gaten wil houden. Eind 2024 start het immers de productie op van de plug-inhybride versie van de Ranger, zodat de eerste klanten begin 2025 hun sleutels in ontvangst kunnen nemen.
Pro Power Onboard
Veel informatie geeft Ford nog niet vrij over die stekkerversie, die het voorlopig Ranger Plug-in Hybrid noemt. Ook over de aandrijflijn doet het merk nog mysterieus, al geeft Ford wel mee dat die gebaseerd zal zijn op de 2.3 EcoBoost-viercilinder. Vermogen, verbruik of batterijcapaciteit weten we dus nog niet, maar Ford mikt op een elektrisch rijbereik van zo’n 45 kilometer. Met de stekkerversie van de Ranger moet je net als met de andere Rangers daarnaast perfect in staat zijn om 3,5 ton te slepen. Dat cijfer blijft dus onveranderd.
Ideaal voor wie zijn Ranger als bedrijfsvoertuig gebruikt en daarbij steeds meer te maken krijgt met lage-emissiezones, aldus Ford. Het merk geeft tot slot nog mee dat die Ranger PHEV voorzien zal worden van Pro Power Onboard, waarbij je werktoestellen en ander zwaar materiaal kunt aansluiten op je Ranger via stopcontactenin de laadbak en de cabine. Daardoor fungeert de Ranger als een gigantische powerbank en hoef je geen externe generator meer mee te zeulen in je laadbak. Sympathiek, toch?