Het segment van de elektrische cabio’s staat nog compleet in zijn kinderschoenen. Maserati draagt echter zijn steentje bij met de GranCabrio Folgore. Vier zitplaatsen, goddelijke looks en… 830 pk onder de carrosserie.
Opvallend klassiek
Natuurlijk droom je van zo’n potente Nettuno V6 onder de motorkap van je m’as-tu-vu-cabrio. Echter geef je daarmee je boekhouder een hoop grijze haren. Gelukkig kan je nu ook fiscaal vriendelijk een Maserati cabrio rijden. Met dank aan Folgore. Het recept is an sich niet nieuw, want de GranCabrio werd eerder al voorgesteld. De nieuwe generatie behoudt grotendeels de lijnen van zijn voorganger maar pakt de boel net wat sierlijker aan. Daardoor oogt deze elektrische cabrio opvallend klassiek. Zet ‘m maar eens naast de MG Cyberster en je begrijpt wat we bedoelen.
Ook binnenin morrelt Maserati niet al te hard met de formule. Er zijn nog steeds vier zitplaatsen die bij slechter weer bedekt kunnen worden door een stoffen dakje. Het dashboard laat zich kenmerken door drie (!) digitale schermen, de gebruikte materialen zijn zacht en kwalitatief.
Snel rijden en snel laden
Nu goed, dat wist je natuurlijk al. Je hebt waarschijnlijk meer interesse in de aandrijflijn van deze GranCabrio Folgore. Onderhuids sluimeren drie elektromotoren die gezamenlijk 750 pk en 1.350 Nm koppel naar de vier wielen sturen. Activeer je de boostfunctie, dan kruipt dat vermogen zelfs op tot 830 pk. Het resultaat? In amper 2.8 seconden tik je de honderd aan en in nog geen 10 seconden zit je aan de 200 km/u. Nogmaals, voor een cabrio met vier zitplaatsen!
Dankzij de accu van 83 kWh (netto) moet een maximale range van 449 kilometer mogelijk zijn volgens Maserati. Moet je eenmaal gaan laden, dan kan dit aan een riante 270 kW DC waardoor je in no-time je weg verder kan zetten naar de Côte d'Azur. Begeerlijk speeltje, deze GranCabrio Folgore…