Met de Grecale voegde Maserati vorig jaar een nieuwe SUV aan zijn gamma, die post kwam vatten onder de Levante. Toen kondigden de Italianen aan dat er ook een elektrische Grecale zou volgen, die net als de GranTurismo de naam ‘Folgore’ zou krijgen. Nu hebben de Italianen de Grecale Folgore voorgesteld op het salon van Shanghai.
Twee elektromotoren
De Grecale Folgore krijgt een forse batterij van 105 kWh mee, al wil Maserati nog niets kwijt over het rijbereik. Gezien de batterijcapaciteit vermoeden we dat dit wel fors zal zijn. Twee elektromotoren zorgen in totaal voor 410 kW (558 pk) en 820 Nm koppel. Een sprinttijd naar 100 km/u weten we nog niet, een (begrensde) topsnelheid van 220 km/u geeft Maserati wel al op.
Max Range
Als de batterij (bijna) leeggereden is kun je uiteraard snelladen, maar de standaard boordlader van 22 kW zorgt ook voor snellere laadtijden dan bij heel wat concurrenten. De gewone rijmodi worden tot slot aangevuld met een ‘Max Range’-modus, die de klimaatregeling een tandje minder krachtig laat blazen, de topsnelheid begrenst op 130 km/u en de respons op het gaspedaal vertraagt.
Kleine tweaks
Visueel herken je deze Maserati Grecale Folgore aan kleine aerodynamische tweaks – de Italianen vertrekken van de Trofeo-uitvoering – en het gebrek aan uitlaatpijpen. 19-duimsvelgen zijn standaard, net als luchtvering, 20- en 21-duimsvelgen zijn optioneel. Kers op de taart is de exclusieve Rame Folgore-koetswerkkleur voor deze elektrische Grecale.