Je zou het niet zeggen, maar de huidige generatie van de Mazda MX-5 is alweer acht jaar op de markt. In autotermen is dat een eeuwigheid, maar de Japanners zijn nog niet van plan om hun mateloos populaire roadster op pensioen te sturen. Op zijn Aziatische thuismarkt krijgt de MX-5 een facelift, die zowel van toepassing is op de versie met softtop als op de RF. Op termijn mogen we de gefacelifte Mazda MX-5 ook bij ons in Europa verwachten.
Aero Grey Metallic
Vooraan en achteraan maakt die vernieuwde MX-5 voortaan gebruik van ledtechnologie. Het ontwerp van de lichtblokken is anders, met achteraan onder meer een 3D-effect. Het radiatorrooster herbergt nu de radar voor de cruise control, terwijl er ook een nieuw velgdesign en een nieuwe koetswerkkleur in Aero Grey Metallic is toegevoegd. Binnenin is een nieuw frameloos infotainmentscherm van 8,8 duim de grote blikvanger, en is er een nieuwe kleurcombinatie van bruine zetels met beige stoffen kap voor de softtopversie.
Vier pk extra
Onder de motorkap behoudt de Mazda MX-5 zijn twee atmosferische benzinemotoren, de 1.5 Skyactiv-G en 2.0 Skyactiv-G. De basismotor ziet zijn vermogen toenemen van 132 pk naar 136 pk, de topmotor houdt het nog steeds op 184 pk. Mazda zegt wel de gasrespons van beide versies te hebben verbeterd, net als de stuurinrichting. De versies met manuele versnellingsbak krijgen tot slot een aangepast sperdifferentieel en een circuitstand voor de stabiliteitscontrole, die de teugels iets losser laat.