Aan de ene kant heb je de Artura, de P1 of de GT, aan de andere kant gebruikt McLaren transparante namen zoals de 675LT of de 720S, waarbij het getal het vermogen van de motor aangeeft. Waarvoor deze nieuwe 750S staat is dus eenvoudig: de 4.0 V8 centraal achterin is goed voor 750 pk en 800 Nm. Dat is meer dan de 720 pk in zijn voorganger, de 720S. Daar is deze 750S een doorgedreven facelift van: de Britten vernieuwden maar liefst 30 procent van de onderdelen.
Apple CarPlay
Aan de buitenkant zitten de visuele aanpassingen die deze 750S doorvoert vooral in de details. De neus krijgt een langere frontsplitter en hertekende luchtinlaten, terwijl ook de achterkant iets langer werd en de luchtgeleiding richting actieve achtervleugel herzien. Binnenin gebruikt de McLaren nieuwe schermen voor het instrumentarium en het infotainment, dat voortaan ook Apple CarPlay herbergt. Daarnaast zijn er ook nieuwe afwerkingsmogelijkheden voor ex- en interieur.
Gewichtsbesparing
Maar op dit niveau zijn de belangrijkste wijzigingen natuurlijk technisch van aard. Zo hebben de Britten 30 kilogram aan gewicht kunnen wegschaven, dankzij onder meer nieuwe stoelen en gesmede velgen. De 750S zet een indrukwekkend lage 1.389 kilogram op de weegschaal, maar stip je alle koolstofvezelcomponenten en gewichtsbesparende opties aan in de optielijst, dan kun je het drooggewicht zelfs beperken tot 1.277 kilogram.
Coupé en Spider
McLaren herzag eveneens de hydraulische ophanging, met onder meer aangepaste veren en dito veerpoten, en zorgde vooraan voor een toegenomen spoorbreedte. Dat moet een dynamischer en trefzekerder rijgedrag opleveren. Met een sprint naar 100 km/u in 2,8 seconden en een topsnelheid van 332 km/u zijn de prestaties op zijn zachtst gezegd indrukwekkend. De McLaren 750S debuteert meteen als Coupé en als Spider.