Mitsubishi trok in 2020 de deur van de Europese markt achter zich dicht. Als kleinste lid van de alliantie met Renault en Nissan had het af te rekenen met stevige interne concurrentie en tegelijk moest het aan de strengere Europese uitstootnormen blijven beantwoorden. Nu ja, de deur bleef eerder op een kier staan, want Mitsubishi broedt intussen op een terugkeer en stak eerder al een teen in het water met de vernieuwde ASX.
Klantenbinding
Nu voegt het daar ook de vernieuwde Colt aan toe, en die is net als de ASX niets meer of minder dan een Renault-kloon met een Mitsubishi-logo. Een makkelijke manier om trouwe ASX- en Colt-klanten aan zich te blijven binden, en tegelijk lege productieslots op te vullen in de Renault-fabrieken in Spanje en Turkije, waar de Captur en Clio van de band rollen.
Dynamic Shield
Deze Mitsubishi Colt vertrekt trouwens van de gefacelifte Renault Clio en voegt daar zijn eigen radiatorrooster aan toe (‘Dynamic Shield’ in Mitsubishi-taal), terwijl de Japanners hun merknaam voluit op de achterklep spellen. Binnenin neemt de Colt het Multi-Sense-infotainmentsysteem van de Fransen over, met touchscreen van 7 of 9,3 duim.
Full hybrid
Onder de motorkap debuteert deze Colt met twee benzinemotoren en een hybride aandrijflijn, uiteraard ook hier van Renault-makelij. De basis is de 1.0 TCe-driecilinder van 65 pk, gekoppeld aan een manuele vijfbak. Met turbo is die driepitter goed voor 90 pk, en dan krijgt de versnellingsbak een verzetje extra. De hybride E-Tech-aandrijflijn wordt eveneens uitgeleend aan Mitsubishi, waardoor deze Colt er ook als full hybrid is.