Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Nieuw: Nio ET5 Touring, de elektrische break die wij niet krijgen (2023)

De Chinezen van Nio rijden de ET5 Touring voor, de eerste elektrische auto in het premiumsegment die zich duidelijk als break profileert. Onze noorderburen krijgen hem wel, wij (voorlopig) niet.

De Chinezen van Nio zijn nog niet zo lang actief, maar ze zijn in sneltempo wel naam aan het maken. Met hun battery swap-stations bijvoorbeeld, waar je een lege batterij voor een volle kunt omruilen. Maar ook met hun producten, die intussen in Noorwegen, Nederland en Duitsland worden verkocht, maar nog niet bij ons. Deze Nio ET5 Touring is de meest recente aanvulling.

Nio ET5 Touring (2023) dynamic, rear view

Elektrische premiumbreak

Die ET5 Touring is een elektrische break, en mag zich gerust het eerste elektrische premiummodel noemen dat zich duidelijk als break profileert. De MG 5, Opel Astra Electric en Peugeot e-308 SW doen dienst bij de massaconstructeurs, terwijl de Porsche Taycan Sport Turismo tegelijk ook heel wat shooting brake in zijn design mengt. Deze 4,79 meter lange Chinees heeft achteraan trouwens wat weg van de Duitser, met zijn doorlopende lichtstrook, terwijl het grote glazen panoramadak en de 2,89 meter lange wielbasis andere blikvangers zijn.

Nio ET5 Touring (2023) interior

Beperkt volume

Het design en de ruimte voor de passagiers primeren bij deze Nio ET5 Touring, getuige daarvan de relatief lange wielbasis en het al bij al beperkte totale koffervolume van 1.300 liter. Binnenin leveren sensoren en een lidarcamera een uitgebreide standaard veiligheidsuitrusting, die met over-the-air-updates nog verder kan worden uitgebreid.

Nio ET5 Touring (2023) rear seats

Tot 600 kilometer

De Nio ET5 Touring combineert twee elektromotoren, een op elke as, en koppelt die aan een batterij van 75 kWh of een van 100 kWh. Sowieso krijg je 480 pk en 700 Nm, en afhankelijk van de batterijkeuze een rijbereik van zo’n 430 kilometer of een kleine 600 kilometer. De ET5 Touring moet in 4,0 seconden naar 100 km/u sprinten en het nodige rijplezier opleveren dankzij een uitgekiende ophanging, een 50/50-gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

skoda kylaq

Deze Skoda Kylaq kost amper 9.000 euro (maar je kan ‘m niet kopen)

Autonieuws
kia sportage 4074

Kia Sportage steekt in het nieuw (2024)

Autonieuws
Tweedehands

Dit zijn (momenteel) de populairste tweedehandswagens van België

Autonieuws
Ontdek meer