Verrassing: Opel doopt zijn elektrische Astra niet ‘Astra-e’, in navolging van de Corsa-e en Mokka-e. Wel heet de elektrische C-segmenter Astra Electric, en verschijnt hij meteen als vijfdeurs en als break, de Sports Tourer. Dat laatste is dan weer geen verrassing: eerder ging de technisch nagenoeg identieke Peugeot e-308 SW hem voor.
Iets meer koppel
Deze Opel Astra Electric en Astra Sports Tourer Electric gebruiken uiteraard dezelfde aandrijflijn als de elektrische Fransman: een batterij van 54 kWh, waarvan 51 kWh bruikbaar is, gekoppeld aan een elektromotor van 156 pk (115 kW). In deze Astra Electric beschikt de elektromotor over iets meer koppel: 270 Nm, vergeleken met 260 Nm in de Peugeot e-308. Over acceleratiecijfers wil Opel nog niets kwijt, wel dat de topsnelheid begrensd is op 170 km/u.
Tot 416 kilometer
Net als de e-308 mikt ook deze Astra Electric op een gemiddeld WLTP-verbruik van 12,7 kWh/100 km en op een rijbereik van meer dan 400 kilometer: Opel spreekt over een WLTP-rijbereik van 416 kilometer. Standaard geeft Opel de Astra Electric en Astra Sports Tourer Electric een boordlader van 11 kW mee en een snellader van 100 kW. Geen baanbrekende cijfers, maar wel mooi meegenomen is dat de batterij in deze Astra Electric netjes wordt geïntegreerd: het interieur- en koffervolume blijft volgens Opel dus netjes gevrijwaard.