Als je aan GR Sport denkt, denk je ongetwijfeld meteen aan de GR Yaris of de recente GR86. Maar de Japanners draaien er hun hand duidelijk niet voor om om ook hun utilitaire pick-up een GR Sport-behandeling te geven, de Hilux. Met dank aan de ervaring die Toyota opdeed in de beruchte Dakar-rally's natuurlijk.
Aangepast chassis
Het resultaat van die GR Sport-behandeling is deze Toyota Hilux GR Sport II. Een pick-up die zich duidelijk wil meten met ander steviger pick-upmateriaal, zoals de Ford Ranger Raptor. Dat doet deze Japanner in de eerste plaats door een aangepast chassis en dito stuurinrichting. Vooraan werd het spoor 14 centimeter breder, achteraan 15,5 centimeter. De rijhoogte nam op zijn beurt toe met 2 centimeter. De remschijven vooraan werden groter, de trommelremmen achteraan werden ingeruild voor schijfremmen. Het resultaat moet onder meer zorgen voor meer precisie, rechtuitstabiliteit en rijcomfort, op verharde en onverharde wegen.
Zwarte en rode accenten
Naast de toegenomen spoorbreedte herken je deze Toyota Hilux GR Sport II visueel ook aan de nodige GR Sport-logo's en de zwarte koetswerkaccenten. Zo zijn de 17-duimsvelgen zwart, het radiatorrooster en de opschriften, de achterbumper, de deurgrepen, de treeplanken en de spiegelkappen. Binnenin wordt het zwarte interieur opgefleurd met rode accenten, ook hier de nodige GR Sport-logo's, en het nieuwe Toyota Smart Connect-infotainmentsysteem. De Toyota Hilux GR Sport II is te koop vanaf de eerste helft van 2024.