Net als alle andere automerken schakelt Honda ook langzaam maar zeker over op elektrificatie. Naast de kleine Honda E als elektrisch model is er een heel gamma hybrides, waaronder de nieuwe Jazz en de CR-V. Nu voegt ook de kleine HR-V zich aan dat lijstje toe.
Nieuwe looks
De vorige generatie gebruikte scherpe vormen en dynamische lijnen, maar de nieuwe HR-V rondt die vormen af dankzij inspiratie uit de retrolooks van de kleine E. Volgens Honda haalde de HR-V zelfs inspiratie bij de modieuze SUV-coupés. Gelukkig blijft de praktische en pragmatische kant bij de Japanners overeind, en beschikt hij dus nog steeds over vijf deuren inclusief kofferklep.
In het interieur duiken er heel wat stijlelementen op van de kleine Jazz. Geen grote touchscreens zoals in de E, maar een horizontaal dashboard met een tabletvormig touchscreen van 9 duim. De nieuwe HR-V krijgt eveneens de “Magic Seats” met wegklappend zitgedeelte als praktische toets.
Stroomstoot
Onder de motorkap gebruikt deze nieuwe HR-V de hybridetechnologie die Honda “e:HEV” noemt. Die bestaat uit twee compacte elektromotoren, verbonden met een 1,5 liter grote benzinemotor. Het geheel is goed voor 131 pk en 253 Nm. En net zoals de andere hybride aandrijflijnen van Honda kan de benzinemotor gebruikt worden als generator voor de batterij of om de wielen rechtstreeks aan te drijven bij hogere snelheden. De nieuwe HR-V komt eind dit jaar naar ons.