Moest je het BMW-gamma even niet meer kunnen volgen, de 6 Reeks Coupe, cabrio en Gran Coupe gaan tegenwoordig door het leven met een “8” achterop de bips. Toch bestaat er nog een 6 Reeks, want de 5 GT van vroeger, die luistert vandaag naar 6 GT. Drie jaar na de overdracht van naam, is het tijd voor een facelift.
Comfort voorop
Logisch, want BMW stak ook zopas de 5 Reeks in het nieuw en deze 6 Reeks Gran Turismo is uiteraard stiekem een 5 met rugzakje. Al moet gezegd dat de 6 GT tegenwoordig bijzonder mooi op het netvlies valt. Al zeker na deze facelift. Die krijgt de gekende updates zoals scherpgetrokken koplampen en herwerkte bumpers. Verder laat BMW weten dat er maar liefst 7 nieuwe kleuren vallen te bestellen op je 6 GT. Dat wordt een moeilijke keuze in de configurator.
Stap je in, dan merk je dat het infotainmentscherm een toefje mocht groeien. Net zoals bij de 5 Reeks facelift meet die tablet voortaan 12.3-duim. Een nieuw stuurtje en aangepaste materialen maken het plaatje af. BMW blijft er trouwens prat op gaan dat dit dé meest comfortabele 5 Reeks is die je kan kopen.
zes op een rij
Tegen de trend in geen plug-inmotor voor deze opgefriste 6 GT. De Gran Turismo doet beroep op potente benzine- en dieselmotoren. Liefst met de nodige cilinders. Desalniettemin laat BMW weten dat alle motoren het voortaan met een 48-volt boordnetwerk doen. Beter voor het verbruik maar ook voor de acceleraties, dankzij 11 extra elektrische pk’s die kortstondig aangesproken kunnen worden.
Nu goed, de motoren. Starten doen ze bij BMW met de 630i of 620d, twee viercilinder instapmotoren die respectievelijk goed zijn voor 258 en 190 pk. Daarboven staat de 630d met een 286 pk sterke zes-in-lijn op dieselkracht. Een trapje hoger zien we de 640i met een 333 pk sterke zes-in-lijn benzine. Op het hoogste schavotje staat de 640d, goed voor 340 dieselpk’s en 700 (!) Nm koppel. Een M6 GT? Die staat alvast niet op de planning.