Geen BMW X5 zonder X6, en dus mag ook de technisch identieke coupé-SUV uit München onder het mes. Verwacht dus dezelfde esthetische aanpassingen als bij de X5, met onder meer nieuwe, fijnere koplampen en opgewaardeerd bumperwerk. Het verlichte Iconic Glow-radiatorrooster had de X6 al in de optielijst, maar de coupé-SUV krijgt voortaan het M Sport-pakket standaard aangemeten. Ook hier maken een hele reeks nieuwe koetswerkkleuren hun opwachting.
Curved Display
In het interieur switcht ook de X6 naar het Curved Display, de combinatie van instrumentendisplay (12,3 duim) en infotainmentscherm (14,9 duim) die heel wat fysieke knoppen op de boordplank vervangt. Diezelfde boordplank krijgt dus een heel ander uitzicht, maar net als in de X5 blijft de iDrive-draaiknop op de middenconsole evenwel bewaard.
Alles mild hybrid
Onderhuids doet de BMW X6 een beroep op dezelfde aandrijflijnen als de X5 – op één versie na. Ook na de facelift stelt de coupé-SUV het dus zonder plug-inhybride aandrijflijn, maar bij wijze van zoethoudertje switchen alle andere motoren wel naar milde hybride ondersteuning. Zo is de xDrive30d hier ook de basismotor, met zijn 3.0-zescilinder-in-lijn van 298 pk. Het benzineaanbod bestaat dan weer uit de xDrive40i, die eveneens een 3.0-zes-in-lijn gebruikt met in dit geval 380 pk. De topversie is de M60i xDrive, die 530 pk haalt uit zijn 4,4 liter grote V8.
Prijzen
De catalogusprijzen van de vernieuwde BMW X6 beginnen bij 87.950 euro (xDrive30d). Voor de xDrive40i betaal je 89.750 euro, terwijl de M60i xDrive een prijskaartje opgekleefd krijgt van 112.550 euro.