De PSA-afdeling binnen het nieuwe Stellantis maakt er een gewoonte van. Eerder gingen zowat alle bestelbusjes van de groep aan de stekker, met onder meer de Peugeot Traveller en Opel Zafira Life. Nu is het de beurt aan de compactere ludospaces, al kregen die in hun vorige generatie ook een versie op stroom.
De nieuwe generatie ludospaces krijgt de meest recente elektrische aandrijflijn van de groep onder de kap. Eerder was de Opel Combo-e Life aan de beurt, nu staat de Peugeot e-Rifter op het programma. Ook de Fransman krijgt dus de intussen vertrouwde elektromotor van 100 kW (136 pk) in combinatie met de lithium-ionbatterij van 50 kWh. Volledig elektrisch geraakt hij 280 kilometer ver.
Twee maten, tot zeven plaatsen
Standaard krijgt de e-Rifter een enkelfasige boordlader van 7,4 kW, optioneel kan je een driefasig exemplaar van 11 kW aanvinken. Snelladen kan aan 100 kW, zodat je in zowat een half uur de batterij weer tot 80 procent kunt volladen. Ook de elektrische variant van de Peugeot Rifter is er in twee koetswerklengtes (4,40 meter en 4,75 meter) en met vijf of zeven zitplaatsen. En wedden dat het binnenkort de beurt is aan de Citroën Ë-Berlingo?