Dankzij de opkomst van de auto konden coachbuilders zich omvormen van letterlijke 'koetsbouwers' tot koetswerkbouwers voor auto’s. De rijken van toen haalden een chassis en een motor bij een groot merk, en stuurden dat naar een koetswerkbouwer zoals Ghia, Mulliner, Karman of Vanden Plas voor een koetswerk op maat. Die spirit zoekt Rolls-Royce nu op met deze Boat Tail.
Zeilschepen
De Rolls-Royce Boat Tail is een exclusieve bestelling van drie klanten. Na een bedrag op tafel gelegd te hebben dat Rolls-Royce uiteraard geheimhoudt, en na drie ontwikkelingsjaren, rolden er drie exemplaren uit de fabriek van Goodwood. De Britten profiteerden er meteen van om hun nieuwe ambitie te promoten om auto’s op maat te bouwen, Rolls Royce Coachbuild, en zo de rijken der aarden nog beter te bedienen.
Welke basis er onder dit unieke model schuilt is niet bekend, maar wellicht gaat het om de Phantom Drophead Coupé. Die is 5,9 meter lang en onderscheidt zich vooral door zijn langere achterkant die verwijst naar de wereld van de zeilschepen.
De koffer opent in twee luiken en verbergt een minibar, krukjes, een geïntegreerde parasol en uiteraard champagne. De ideale auto op naast je zeiljacht in Monaco te aperitieven dus. Of om daarvan te dromen...