Het segment van de compacte EV’s staat aan de vooravond van een revolutie. Met dank aan de Renault 5 E-Tech, Citroën ë-C3 en de vernieuwde Dacia Spring. Opel wil niet bij de pakken blijven zitten en pakt nu stevig uit met de Corsa Electric Yes onder het motto “Yes, of Corsa”!
Rijkelijke uitrusting
Hoewel de goedkoopste elektrische uitvoering van de Corsa die je zal kunnen kopen, is het bijlange geen kaal baasje. Standaard wordt de “Yes” getooid in een GS-bodykit en krijg je een zwart dak, zwarte 16-duims velgen en zwarte spiegels. Tegen meerprijs kan je de stoere Rekord rode koetswerkkleur verkrijgen.
Binnenin ontfermen stoffen sportstoelen zich over je bips, terwijl rode en witte accenten een streepje jeugdigheid over het dashboard gieten. Een #Yes-badge toont dat je budgetbewust een elektrische Corsa hebt gekocht, terwijl zaken zoals keyless start, parkeerhulp, Android Auto/ Apple CarPlay en airco compleet standaard zijn op deze uitvoering.
Wat kost hij?
Onderhuids maakt de Corsa Electric Yes gebruik van de opgefriste aandrijflijn. Daardoor krijg je een accu van 50 kWh (46.3 kWh netto) die samenwerkt met een elektromotor van 136 pk (260 Nm) op de vooras. Daardoor geraak je maximaal 357 kilometer ver. Allerminst slecht voor een compacte EV!
Ondertussen wil je vooral weten wat deze Yes moet gaan kosten? Wel, in België krijgt hij een prijs van onder de 30.000 euro, waardoor je na de Vlaamse EV-premie zelfs over minder dan 25.000 euro spreekt!