Exact twintig jaar geleden haalde Opel de Frontera uit de verkooplijsten, een Isuzu Rodeo in een Duits jasje. Alles komt echter terug en zo ook de - jawel - Frontera!
Primeur!
Deze keer klopt Opel echter niet aan bij de Japanners. Want voor de nieuwe Frontera gaat Opel graaien in de rekken van moedergroep Stellantis. De Frontera moet het ruimere broertje worden van de stijlvolle Mokka. Met een grotere focus op binnen- en kofferruimte.
Dat zien we ook terug op de eerste plaagplaatjes. Want daarop zien we het silhouet van een wel heel hoekige SUV. Een SUV die meteen ook een primeur van Opel mag dragen. Want dit wordt de eerste Duits met het nieuwe Blitz-logo van het merk!
Broertje van een Alfa Romeo?!
Hoewel Opel karig is met technische informatie mag je er prat op gaan dat deze Frontera zijn bouwstenen deelt met een hoop nakende EV’s binnen de Stellentis groep. We hebben het dan uiteraard over het e-CMP2-platform dat dienst doet en zal doen onder de carrosserie van de Fiat 600e, Jeep Avenger, Alfa Romeo Milano en Lancia Ypsilon.
Jep, dat las je goed, deze Opel zal zijn fundamenten delen met een Alfa en een Jeep. Veel gekker moet het toch eigenlijk niet gaan worden? Kijken we in onze glazen bol, dan zien we voor of vierwielaandrijving (1 of 2 elektromotor(en)), een batterij van zo’n 50.8 kWh (netto) en vermogens tot 240 pk.