Ferrari en Lamborghini? Dat zijn Italiaanse sportwagens voor het plebs! Want ben je echt een connaisseur, dan ga je voor gerief van Pagani: Ultra-zeldzaam, ultra-performant en ultra-exuberant gestileerd. Hoewel het merk tegenwoordig focust op de nagelnieuwe Utopia, haalt het voorganger Huayra nog eens uit de kast om 5 gelimiteerde exemplaren te maken.
Dakloze bodybuilder
Het resultaat is een combinatie die de rijken der aarde tot nog toe niet hadden gekregen. Zo combineert Pagani het dakloze design van de Roadster met de extreme performance van de Imola-uitvoering. Het resultaat heet - logisch genoeg - Huayra Imola Roadster.
De amper 1.260 kg wegende supercar moet het daardoor doen zonder dak maar krijgt wel een extremere voorbumper, extra koelsleuven op de wielbogen en een bijna karikaturale spoiler achterop. Mooi zouden we ‘m niet durven noemen, in het oog springend des te meer.
Extra pk’s
Moest je toevallig thuis zijn in de line-up van Pagani, dan zal je hierboven gezien hebben dat deze Roadster een heftige (nu ja) 13 kg zwaarder is dan de Imola Coupe. Pagani vangt je pijn op door de 6-liter V12 achterin op te pompen tot 850 pk en 1.100 Nm koppel. Dat zijn 23 stuks meer dan in de Imola Coupe.
Zoek je op een zomerse dag de Duitse autobahn op, dan snelt deze Huayra Imola Roadster tot een topsnelheid van 350 km/u. Hoewel Pagani zonder twijfel een hallucinante prijs op deze Huayra Imola Roadster heeft gekleefd, zegt iets ons dat alle 5 exemplaren al lang een eigenaar hebben gevonden.