Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Steeds meer bedrijven wagen het om een cult classic in een elektrisch jasje te steken. RBW volgt nu met de EV Roadster. Want het Britse bedrijf maakt van de MG B een full EV.
Ford introduceert een gelimiteerde oplage van haar Fiesta ST. Die “Edition” krijgt onder meer manueel verstelbare dempers en lichtere velgen.
BMW haalt met de 128ti een iconisch naamplaatje terug vanonder het stof. Daarenboven presenteert het Duitse merk voor het eerste een rechtstreekse Volkswagen Golf GTI-concurrent.
Na de nagelnieuwe Mokka introduceert Opel een opgefriste versie van de Crossland. Die verliest zijn X in de naam en krijgt het nieuwe familiegezicht.
BMW is in ijltempo haar 4-gamma vorm aan het geven. Na de Coupe en M4 is het nu tijd voor de cabrio. Kwestie van uit te kunnen kijken naar de volgende lente.
België heeft (eindelijk) een nieuwe regering. Eentje die met de grove borstel door de bedrijfswagens wil gaan. Met als speerpunt elektrische bedrijfswagens tegen 2026.
Zowel Audi als Seat rollen dezelfde plug-inhybride uit. Bij Audi heet die A3 40 TFSI e, bij Seat Leon e-Hybrid. Want stekkers doen de economie draaien.
Audi introduceert een nieuwe afgeleide van haar Q5. De Q5 Sportback is het coupébroertje en neemt het op tegen Mercedes GLC Coupe en BMW X4.
Of alle 30 miljoen exemplaren nog rondrijden? Dat is een heel ander verhaal…
Het Chinese Songsan heeft de SS Dolphin gelanceerd, een plug-incabrio met retrostyling. Wacht, hebben ze nu gewoon het design van de Chevrolet Corvette C1 gestolen?
Peugeot introduceert met de 508 PSE een sportief alternatief voor haar 508 plug-in. Met vierwielaandrijving, 360 pk en een elektrische range tot 42 kilometer.
Ford introduceert in Europa een derde lid in het ST-gamma. Na Fiesta ST en Focus ST is het nu tijd voor Puma ST. 200 pk in een petieterige crossover.
Een elektro-offensief met maar 1 auto in de range? Dat getuigt natuurlijk niet van geloof. Kort na de elektrische I.D.3 lanceert Volkswagen daarom de I.D.4. Zoals een Tiguan… maar dan full EV!
Volkswagen heeft aangeklopt bij MG om in Europa haar CO2-doelstelling te behalen. In ruil voor een riante som parkeert MG haar EV’s in het CO2-kamp van VAG.
Het onmiskenbaar succes van Mini? Dat heeft het merk voor een groot deel te danken aan de overwinning van Patrick Hopkirk in de rally van Monte Carlo 1964. Mini werd plots hip. Waardoor een eerbetoon geen jaar te vroeg komt.
De nieuwe BMW M3 en M4 zijn los, met een grille waar enkel moeders van kunnen houden.
Goed nieuws! Want de begeerlijke Z-lijn van Nissan krijgt opvolging. Die opvolger van de 370Z wordt aangekondigd via de Z Proto. Ook slecht nieuws, want hij zal niet meer in Europa verschijnen…
Het Franse Peugeot heeft besloten in 2022 te herrijzen in het World Endurance Championship. Met een nagelnieuwe hypercar die deel zal nemen in de LMH-klasse. Pittig detail: Peugeot zal volgens de regels ook straatlegale versies van die raceauto moeten produceren.
Nu Mercedes een nieuwe S-Klasse heeft gelanceerd moet Lexus wel even terug de aandacht op haar LS krijgen. Dat doet het met een bijpuntsessie.
Het lijkt al een eeuwigheid geleden maar de F-Pace, Jaguars eerste SUV, is pas 4 jaar geleden op de markt verschenen Tijd voor een opfrisbeurt! Die introduceert een compleet nieuw (!) interieur en een plug-invariant. Elektrificatie, het modewoord van 2020.
Hyundai's verkooptopper Tucson is toe aan zijn vierde generatie. Die zegent de crossover met extravagante looks en hypermoderne technologieën. Daar hoort uiteraard ook een plug-invariant bij.
Suzuki heeft een nieuw model in haar gamma! Al is “nieuw” misschien wat overdreven, want in realiteit is deze Swace een Toyota Corolla hybride met Suzuki-badge.
Je kan Maserati uit de racerij halen maar de racerij niet uit Maserati. Het Italiaanse prestigemerk introduceert de MC20, een extravagante supercar die zijn drietand trots in de grille draagt.
De Golf met drie deuren heeft de oversteek naar generatie 8 dan wel niet gehaald, een stationwagenversie is gelukkig nog wel van de partij. Ontmoet de Golf Variant Mk.8.
Met de strengere Europese normen verscheen de nieuwe generatie Jimny al snel van het toneel. Nu komt hij terug als lichte vracht! Al zit er een addertje onder het gras…
Toen Opel in juni het doek trok van haar nieuwe generatie Mokka werd er uitsluitend gepraat over de elektrische variant. Nu doen de Duitsers de klassieke aandrijvingen uit de doeken.
Audi geeft haar compacte crossover Q2 na vier jaar een opfriskuur. Die zwaait met nieuwe looks en een 1.5 turbobenzine met 150 pk.
Het Roemeense Dacia heeft deze week het doek getrokken van de alweer derde generatie Sandero. In economisch onzekere tijden kan dit wel eens een absoluut verkoopmonster worden.
Als het op SUV’s aankomt, zit Peugeot niet stil. Vorig jaar introduceerde het de nieuwe 2008, dit jaar is het tijd voor de facelift van de populaire 3008 en 5008. Die herken je vooral aan hun gewijzigde voorkant.
De toekomst in de Volkswagen-groep is elektrisch. Na de Volkswagen ID3 is de Skoda Enyaq iV de tweede auto op het elektrische MEB-platform die klaar is voor productie.
Mercedes heeft het doek van zijn nieuwe S-Klasse gehaald. De zevende generatie van de luxelimousine uit Stuttgart gaat er aan de buitenkant visueel voorzichtig op vooruit. Binnenin en onderhuids predikt de nieuwe S-Klasse alweer een revolutie.
Fiat is niet vies van speciale reeksen op basis van zijn 500. Dochtermerk Abarth is dat evenmin. Met de 595 Scorpionero en 595 Monster Energy Yamaha lanceren de Italianen twee speciale reeksen, die elk beperkt zijn tot 2.000 exemplaren.
Net als de grotere modellen in het Land Rover-gamma krijgt de kleine Range Rover Evoque nu ook een luxueuze Autobiography-uitvoering. Tegelijk krijgt de compacte SUV enkele nieuwe motoren, waardoor nu zo goed als zijn hele motoraanbod op zijn minst uit milde hybrides bestaat.
Nee, Mercedes is zijn SL nog niet vergeten. De huidige generatie mag dan al acht jaar in de catalogus staan, de nieuwe is in volle voorbereiding. Stuttgart stuurt nu de eerste teaserfoto’s de wereld in.
De Britse constructeur Land Rover is het motorgamma van al zijn modellen aan het herbekijken. Na de Range Rover en Range Rover Sport is nu de compacte Discovery Sport aan de beurt. Die ziet zowel aan diesel- als benzinekant wijzigingen opduiken.
De Porsche Panamera heeft er intussen al een carrière van ruim drie jaar opzitten. Tijd voor een facelift dus, en die brengt niet alleen een frisse look met zich mee. Porsche herschikt ook het motorgamma en introduceert een nieuwe plug-inhybride.
De Sorento, Kia’s SUV in het D-segment, werd begin dit jaar volledig vernieuwd. Nu wordt het motoraanbod uitgebreid met een plug-inhybride, de Sorento PHEV. Met deze SUV wil Kia zijn hybride ambities kracht bijzetten.
Normaal vindt er elk jaar in het Oostenrijkse Wörthersee een grote bijeenkomst plaats van liefhebbers van de VW Golf GTI. Volkswagen zelf is ook steeds van de partij, en neemt traditiegetrouw een of ander prototype mee. Dit jaar had dat de Golf GTE HyRacer moeten zijn.
Je oldtimer laten ombouwen naar een elektrische versie. Het is een van de strategieën om ervoor te zorgen dat je over twintig jaar nog steeds met je klassieker mag rijden. Lunaz, een Brits bedrijf, maakt elektrische versies van Brits erfgoed. Nu doet het dat ook met Rolls-Royces.
Jaguars elektrische I-Pace krijgt een nieuwe variant. Onder de EV400 komt er nu een EV320. Die doet het – je raadt het nooit – met 320 pk, maar legt wel hetzelfde rijbereik voor als de versie met 400 pk. En hij verlaagt de instapprijs.
De Taycan, Porsches eerste volledig elektrische model, heeft er zijn eerste productiejaar opzitten. Voor het tweede jaar staan er enkele verbeteringen klaar, waardoor de Taycan onder meer sneller moet opladen en accelereren.
Wie James Bond zegt, zegt ook Aston Martin. Voor No Time To Die, de nieuwste Bondfilm, heeft Q by Aston Martin twee modellen omgedoopt tot exclusieve 007 Edition: de Vantage en DBS Superleggera.
Bij ons staan ze steeds meer ter discussie, maar in Amerika blijven ze mateloos populair. Pickups zijn er in hun honger naar meer en groter zelfs in een heuse wapenwedloop verwikkeld. Het nieuwste wapenfeit? De RAM 1500 TRX, met 6,2 liter grote V8 van 712 pk.
Helemaal realistisch is de test niet, maar qua statement kan het tellen: Hyundai liet drie exemplaren van zijn Kona Electric op een afgesloten circuit rijden tot ze stilvielen. Dat gebeurde pas na meer dan 1.000 kilometer, met 1.026 kilometer als record.
Toen BMW zijn 5 Reeks een facelift gaf, kondigde het merk een nieuwe plug-inhybride aan. De 545e xDrive combineert een zescilinder-in-lijn met een elektromotor, en geeft nu meer over zichzelf prijs.
Als Ford een van zijn historische overwinningen in de racerij in de verf kan zetten, zal het merk dat niet nalaten. Met deze Heritage Edition voor de Ford GT brengt het merk de winnende auto van de 24 Uren van Daytona uit 1966 nog eens onder de aandacht.
De Britse constructeur Bentley gaf eind juni zijn SUV, de Bentayga, een facelift. De versie met de immense W12, de Bentayga Speed, moest nog even zijn beurt afwachten. Tot nu.
Drie jaar geleden verraste Kia vriend en vijand met de Stinger. De opvallend gelijnde vijfdeurscoupé is voor de Zuid-Koreaanse constructeur een uithangbord om klanten van premiummerken te verleiden. Vandaag, anno 2020, is hij aan een facelift toe.
Een BMW M3 Touring? Jazeker! Voor het eerst in zijn geschiedenis zal de nieuwe M3 ook een breakversie krijgen. De plannen lagen eerder al op tafel voor de derde generatie, maar het zal de zesde generatie M3 zijn die met de primeur gaat lopen.
De Italiaanse sportwagenconstructeur Maserati breidt zijn hypersportieve Trofeo-gamma uit. Na de SUV Levante krijgen ook de berlines Ghibli en Quattroporte een V8 in het vooronder. Voor de Ghibli is dat een primeur.