Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Op het moment dat hij zich in de helft van zijn carrière bevindt, herziet Fiat het Panda-gamma en voegt een ‘stads-crossover’ toe. Die ziet er uit als een 4x4, maar dan zonder 4x4. Zo hip.
Het meest mythische automerk viert zijn 70ste verjaardag. In het Autoworld-museum in Brussel loopt nog tot 3 september een mooie overzichtstentoonstelling.
De nieuwe Audi A8 – de vierde generatie inmiddels – staat klaar. Hij steekt propvol technologie, vanaf volgend jaar kan hij autonoom rijden op niveau 3. Daarmee neemt hij opnieuw de leiding in het technologieklassement in zijn segment over.
Citroën-liefhebbers kunnen hun hart ophalen in Noord-Frankrijk dit weekend. Op 9 juli vindt er een speciale Citroën-veiling plaats, met voor ieders smaak wel wat in de aanbieding.
Porsche stelt zijn krachtigste 911 ooit voor: de GT2 RS, met 700 pk en 750 Nm. Dat geeft een sprint naar 100 km/u in 2,8 seconden en een top van 340 km/u.
In april stelde Jaguar een nieuwe basismotor voor de F-Type voor, een viercilinder met 300 pk. Die komt nu ook in een andere rol in de andere modellen van het merk.
Aston Martin wil Tesla overtroeven met zijn RapidE. De vierdeurs Aston Martin verliest zo zijn V12, maar de elektrische motor moet minstens even goed doen.
Met de Ateca kreeg Seat zijn eerste SUV, en meteen ook echte kansen om te groeien als merk. Maar de kleinere Arona zou wel eens voor de echte doorbraak kunnen zorgen.
Volvo verandert het geweer van schouder en slaat een nieuwe richting uit met Polestar. Dat mag helemaal op zichzelf elektrische sportieve auto’s bouwen. Polestar moet zo de Zweedse Tesla worden.
Na de Hyundai Kona laat ook Kia de Stonic zien, zijn variant van de kleine SUV die het in Europa moet opnemen tegen onder meer de Opel Mokka en de Renault Captur. Nog dit najaar staat hij bij ons.
Hij is bijna zo lang als de VW Golf uit 1997, en beschikt over bijna alle technologie uit de Golf. De nieuwe VW Polo is dan ook meer een bijna-Golf.
Net na de lancering van de huidige XF stak een hardnekkig gerucht de kop op: Jaguar zou geen nieuwe break van de XF maken. Dat om de F-Pace alle kansen te geven. Maar er kwam protest… en nu is er dit.
Wat merchandising betreft, hebben de autoconstructeurs al zowat alles geprobeerd. Alleen, hier is er toch nog eentje die ons wist te verbazen.
Citroën had nog geen rechtstreekse concurrent voor de Renault Captur, dat zet het merk recht met deze C3 Aircross.
Abarth, dat is tot 190 pk in een kleine Fiat 500. Da’s toch al heel wat, niet? Maar wacht tot u leest wat Giannini in petto heeft om zijn honderdste verjaardag te vieren.
Hoe kleiner de SUV, hoe stoerder hij moet lijken. Dat is precies toch de boodschap die de Hyundai Kona wil verspreiden.
Moeilijk te geloven dat er een tijd was waarop Mercedes verbood dat AMG – net als de andere veredelaars – zijn ster gebruikte op een ‘getunede’ auto. Vijftig jaar later is AMG het synoniem geworden van sportieve Mercedessen. Een terugblik via vijf cruciale modellen.
Terwijl Hyundai zijn nieuwe compacte SUV nog steeds verhult via teaserbeelden – al is hij her en der al gespot – laat zustermerk Kia zijn versie zien via deze schetsen.
In Zuffenhausen apprecieert men blijkbaar slechts matig dat klanten exclusieve auto’s bestellen om ze vervolgens snel opnieuw te verkopen… tegen een fikse meerprijs.
Op de officiële onthulling in Frankfurt in september is het nog even wachten, maar in het kader van de F1 GP van Monaco liet de nieuwe Renault Mégane R.S. al even zijn neus zien.
Glad en strak in het pak, de nieuwe BMW 8-reeks maakt zelfs bij concurrerende merken bewonderende commentaren los. Op het concours van Villa d’Este was hij in conceptvorm te zien, in 2018 gaat hij in productie.
Voor zijn zestigste verjaardag trekt Michel Vaillant opnieuw naar de 24 Uren van Le Mans. Hij neemt er de handschoen op tegen Porsche.
Na de gsm is het aan de elektrische auto om draadloos te kunnen laden. En dat al rijdend, zo onderzoekt Renault met de Kangoo Z.E.
Volkswagen brengt in 2018 een 115 pk-sterke Up GTI op de markt. Het merk verwijst naar de oorspronkelijke Golf GTI - 110 pk sterk in 1976 - maar vergeet een deel uit zijn eigen geschiedenis. Want dit is eigenlijk de opvolger van de Lupo GTI.
Skoda schalt de aanvalstrompet in het autolandschap dat tegenwoordig wordt aangevoerd door SUV’s. Na de Kodiaq krijgen we de Karoq, een neef van de VW Tiguan en de Seat Ateca met verschillende talenten.
Terwijl hij de Champs Elysées afreed tijdens zijn inhuldiging, gaf de nieuwe en jonge president van Frankrijk Emmanuel Macron blijk van zin voor traditie. Ook hij koos voor een DS.
Tijdens het schoonheidsconcours van Hampton in september kunnen de bezoekers zich vergapen aan een wagen die een trieste primeur met zich draagt…
We krijgen opnieuw een echt grote coupé van BMW. Met de nieuwe 8-reeks wil BMW de Mercedes S-klasse coupé de duvel aandoen. Dit is een eerste beeld.
Renault voert een kleine wijziging door aan het motoraanbod in zijn topmodel, de Espace. De 1.6 TCe met 200 pk gaat er uit voor de 1.8 met 225 pk… uit de Alpine.
Na de Jaguars en de Aston Martins waarover we het eerder al hadden al ‘nieuwe oude’, is hier nu de Lister aan de beurt. De wat?
Voor het eerst sinds maart 2010 is de VW Golf niet meer de bestverkochte auto van Europa. Die eer gaat naar de Ford Fiesta, al zal dat waarschijnlijk niet lang duren.
Wie droomt van een VW California of een Mercedes Marco Polo maar niet het geld heeft, zal dit misschien wel leuk vinden.
De Kodiaq krijgt een kleine broer bij Skoda, de Karoq. Die is van omvang vergelijkbaar met de VW Tiguan. Daarmee krijgt de Yeti een opvolger bij Skoda.
In het kader van de Concours d’Elégance in Villa d’Este eind mei, is er ook een veiling van RM Sotheby’s. Daar zien we deze Porsche 911 Carrera RSR uit 1993 passeren, met slechts 10 kilometer op de teller.
Opel kan eindelijk nog eens een groot gat in zijn gamma vullen sinds het verdwijnen van de Captiva in 2014. Met de Grandland X is er eindelijk nog eens een SUV voor gezinnen in de catalogus te vinden.
VW heeft in Shanghai het derde lid van zijn elektrische en autonoom rijdende I.D.-familie laten zien. De SUV lijkt nu aan de beurt.
Beter weer? De zomer in aantocht? Voor ons de gedroomde gelegenheid om de handen in elkaar te slaan met het fietsmagazine Grinta. Hoeveel fietsen kan je in de populairste auto’s van het moment kwijt?
Citroën heeft in Shanghai op het autosalon een volledig nieuwe familie-SUV voorgesteld. Die is bijzonder veelbelovend, want hij koppelt de uitstekende basis van de Peugeot 3008 aan de typische innovaties van Citroën.
Mercedes frist zijn vlaggenschip op. Zoals dat hoort, stelt dat de S-klasse in staat om zijn technologische superioriteit opnieuw te bevestigen. Dat is met name het geval wat autonoom rijden betreft.
Audi toont op het Autosalon van Shanghai een concept van een elektrische SUV, die we als een coupé-versie zouden kunnen zien van… ja, van wat eigenlijk?
Mercedes laat op het Autosalon van Shanghai een concept zien die vermoedelijk snel in productie komt. Zie hem dus veeleer als een zoethoudertje.
Een Mercedes SL500 is met slechts 98 kilometer op de teller geveild... Alleen was het niet de bedoeling van de eigenaar om zo weinig kilometer op zijn auto uit 1996 te hebben.
De update van de Jaguar F-Type was nog een wereldpremière op het Autosalon van Brussel in januari. Vandaag schenkt Jaguar die een nieuw basismodel.
Wie een moderne Mini wil, moest zich tot voor kort richten tot de versie die BMW bedacht. Maar vandaag is er een alternatief opgedoken dat trouw(er) blijft aan het origineel.
Net zoals het geval was met de vorige generatie van de Opel Insignia, krijgt ook deze een alleterreinbreak. De Country Tourer straalt net zoveel klasse uit.
Met de Ateca mocht Seat eindelijk voor het eerst proeven van de successen die een SUV in het gamma brengt. Nu de Ateca blijkt aan te slaan, waarom dan niet het aanbod verder uitbreiden?
Hoe lang duurt het volgens u om een nieuw model van A tot Z te ontwikkelen? Wat zijn de etappes en vooral, wat zijn de struikelstenen? Denkt men dan ook al aan de facelift? Allemaal vragen die we hebben voorgelegd bij ons bezoek aan het designcentrum van Mercedes in Sindelfingen.
Het volgende grote autosalon is dat van Shanghai, het opent binnen enkele weken de deuren. Lexus en Hyundai kondigen nu al hun eerste nieuwe modellen aan.
Deze week start in Essen (Duitsland) de Techno Classica. VW toont er twee experimentele elektrische Golfs. We kunnen wel stellen dat 40 jaar verder het verschil in technologie groot is.
In het reeksje klassevolle politiebakken: de Italiaanse polizia is een nieuwe Lamborghini Huracan rijker. Deze zal vooral rond Bologna patrouilleren.