Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Aha, interessant die Ferrari 488 Spider met zijn 670 pk, lijken ze bij McLaren te denken. Dat kunnen wij ook: ziehier de McLaren 675LT Spider… met 675 pk. Puur pestgedrag.
Met de XC90 maakte Volvo zijn premiumambities al duidelijk. Met de S90 limousine speelt Volvo nu helemaal open kaart: het eist een plaats op tussen Audi, BMW en Mercedes.
Nu alle Porsches 911 ‚turbo’ zijn, moet de echte ‚Turbo’ op een andere manier voor spektakel zorgen. Hij doet dat met hallucinante cijfers.
Sinds Audi de teugels in handen heeft bij Lamborghini, zijn de brutale Italiaanse bolides overgeschakeld op vierwielaandrijving. Maar af en toe wordt die regel doorbroken.
In april had Peugeot deze auto al aangekondigd op zijn stand op het Salon van Shanghai. Zeven maanden later lijkt de Peugeot 308 R HYbrid een feit.
Affalterbach, de thuisbasis van AMG, is te klein geworden. De huistuner van AMG verhuist de productie van de V12-motoren naar Mannheim.
BMW is naar het Chinese Salon van Guangzhou - we hadden ook een kaart nodig - getrokken met een voorsmaakje van de nieuwe 1-serie. Meer nog, de BMW Concept Compact Sedan laat ook zien dat BMW Audi volgt met de A3 berline. De klassieke koffer is nog lang niet dood.
Mercedes heeft op het Salon van Los Angeles de langverwachte update getoond van zijn beroemde SL roadster. Achter het knappe snoetje gaan heel wat technologische primeurs schuil.
BMW neemt in de VS afscheid van de Z4 in de enduranceraces, maar de opvolging staat klaar. Als deze BMW M6 GTLM even vet klinkt als hij eruitziet, dan heeft BMW opnieuw een winnaar in zijn stal.
De Europese Commissie wist al in 2011 dat ‚Europese constructeurs’ bedrog pleegden bij de uitstoottests. Maar de politieke top weigerde in te grijpen, waarna gefrustreerde ambtenaren het nieuws lekten in Amerika. Dat stelt het gezaghebbende Duitse tijdschrift Wirtschaftswoche.
Mercedes verkoopt via zijn museum in Stuttgart nu ook klassiekers en youngtimers. Op zoek naar een ex-Le Mans Mercedes CLK, of een Mercedes E60 AMG, één van de 12 stuks die ooit zijn geproduceerd.
Veilinghuis Artcurial hoopt dat deze unieke Ferrari Testarossa Spider om en bij 900.000 euro ophaalt. Het gaat om de enige officiële Testarossa cabrio, die Ferrari als verjaardagscadeau gaf aan Gianni Agnelli in 1986.
Bovenstaande foto zegt het helemaal. Met je voeten in het water en met de wind door je haar. We wisten helemaal niet dat we nood hadden aan een 4x4 cabrio. Een beetje lachwekkend, maar ergens zijn we toch ook benieuwd.
Acteur Steve McQueen had maar één grote drug: racen. Met ‚Le Mans’ wilde hij een film maken die de wereld toonde wat racen was. ‚Le Mans’ werd echter een nachtmerrie voor McQueen: zijn huwelijk aan diggelen, zijn productiemaatschappij aan de grond en zijn film een flop.
Voor zijn eerste editie op Belgische bodem, haalt Interclassics een pak schoonheden naar Brussels Expo. Citroën heeft 60 jaar Citroën DS te vieren en om het verhaal van Bugatti te vertellen, zijn er dertig van die Franse parels naar de Heizel gehaald. Niet te missen dit weekend.
Hyundai heeft net één van de grootste geruchten rond het merk bevestig. Genesis wordt een eigen luxemerk. De Belg Luc Donckerwolke - ex-Lamborghini - overziet er het design.
Nee, wij zijn ook niet meer mee met de nomenclatuur die Mercedes tegenwoordig hanteert. Maar wanneer Mercedes de grondig vernieuwde GLS introduceert als ‚de S-klasse onder de SUV’s’, dan snappen we het des te meer. Luxueus de Alpen over, quoi.
Nu het gamma aan Macans zijn klanten bereikt heeft, kan Porsche beginnen aan het binnenhalen van de specialisten. Daarvoor ligt een bekende sticker klaar, die het in de Cayenne al goed deed: GTS.
Subaru is het meest labiele automerk wanneer het op design aankomt: hoge pieken, en jammer genoeg ook diepe dalen. Maar met de Impreza Concept laat Subaru op het Autosalon van Tokio zien dat het zich opnieuw in een goede periode bevindt. Of de pilletjes slaan gewoon goed aan.
Mazda heeft op het Salon van Tokio deze RX-Vision getoond, die hopelijk een voorbode is van een opvolger van de RX-8. Ja, hij is razend knap, maar dat is niet het enige dat onze aandacht trok…
Nog maar weken nadat we de Toyota Mirai konden testen, maakt Toyota duidelijk dat het een hele strategie ontwikkelt met waterstofauto’s. Bij Lexus komt de volgende LS in aanmerking, zo maakt deze concept duidelijk.
De geboorte van de nieuwe Honda NSX heeft veel van een ezelsdracht. Al vier jaar wachten we op verlossend nieuws, maar in 2016 is het eindelijk zover. Bovendien, voor het eerst geeft Honda cijfers. Indrukwekkende cijfers.
Weet u nog, de tijd dat Honda’s VTEC synoniem stond voor stratosferische toerentallen? De crème de la crème onder de atmosferische motoren? Daar voegt Honda nu overal turbopower aan toe.
De Zoute GP heeft zichzelf bewezen als een blijver. Een knappe concours, flink wat bekend volk op de Rally en deelnemers die zich niet door het slechte weer lieten afschrikken.
Volvo laat zich opnieuw zien in het wereldkampioenschap voor toerwagens, WTCC. Polestar Cyan Racing start daar volgend jaar met twee S60’s.
Hopelijk bent u extra goed geweest dit jaar, want BMW heeft misschien wel de beste beloning in jaren klaar. Vindt u nu ook niet dat die nieuwe BMW M2 Coupé ontzettend hard de opvolger van de oorspronkelijke M3 probeert te zijn?
Nog niets te doen dit weekend? Trek naar Knokke, waar de mooiste oldtimers van het land verzamelen voor de Zoute GP.
De Motorsport-divisie heeft de BMW X4 onder handen genomen, met de X4 M40i als resultaat. We hebben het over 360 pk en minder dan 5 seconden om 100 te halen.
De Toyota Land Cruiser krijgt met zijn 60 jaar de pensioengerechtigde leeftijd in het vizier. Maar in tegenstelling tot de Land Rover Defender is van stoppen geen sprake. Integendeel zelfs.
Nee, het vraagteken staat er niet om de comeback in twijfel te trekken. Het staat er vooral om mensen op de hoogte te brengen dat er al een Suzuki Ignis heeft bestaan, en dat het daarom om een comeback gaat.
Met goed twee jaar vertraging kunnen we nu stellen dat de eerste volledig elektrische SUV van Tesla eindelijk realiteit is geworden. Zes bevoorrechte klanten hebben de hunne al gekregen, alle anderen moeten wachten tot het tweede kwartaal van 2016.
393.648, dat is het exacte aantal auto’s uit de VW-groep dat in ons land is verkocht met sjoemelsoftware om uitstoottesten te bedriegen. Alle merken uit de groep zijn betrokken.
James Bond krijgt in Spectre een nieuwe auto. Deze keer één alleen voor hem. De Aston Martin DB10 is speciaal voor de nieuwste Bond bedacht en ontwikkeld. Regisseur Sam Mendez gaf de richtlijnen. Aston Martin-designdirecteur Marek Reichmann goot ze in vorm.
VW is in de Verenigde Staten betrapt met de hand in de koekjespot. Het merk rustte zijn Audi's en VW's met de 2.0 TDI-motor met software uit die een testprocedure kon herkennen, waarna de motor minder vervuilende stoffen uitstootte dan anders.
Vorig jaar lanceerde Peugeot de 2008 DKR buggy in de hoop dat die de lijn van de 205 T16 en 405 T16 zou kunnen verderzetten in de rallyraids. Helaas. Maar misschien brengt deze evolutie beterschap.
Geen wonder dat VW niet snel genoeg krachtiger versies van de Golf kan bedenken. De Ford Focus RS legt de lat bijzonder hoog met 350 pk voor 38.300 euro.
VW stelt in Frankfurt de tweede generatie van de Tiguan voor. Hij is van voor tot achter vernieuwd. Bovendien bewijst hij na de Passat dat VW’s nieuwe designstijl heel wat karakter heeft.
De Baleno is de eerste ingevulde belofte van de twee die Suzuki in maart maakte. Hij is het gevolg van de IK-2 concept car die in Genève was onthuld.
Een nieuwe Rolls Royce, dat maak je niet elke dag mee. Het Britse supermerk bracht een auto mee naar Frankfurt waar de kenners reikhalzend naar uitkeken.
De Porsche Mission E is nog maar een concept, maar wanneer het productiemodel in 2018 waarmaakt wat hier beloofd wordt, dan heeft Tesla een stevig probleem. Zoals: elektrisch tanken duurt maar iets langer dan een klassieke tankbeurt.
De F-Pace is Jaguars eerste SUV, en misschien wordt hij om wel meer dan één reden de Cayenne van Jaguar. Hij heeft de looks om heel wat klanten richting Jaguar-showroom te lokken.
Hyundai maakt van het Salon van Frankfurt gebruik om twee nieuwigheden voor te stellen, en een belangrijke koerswijziging in zijn filosofie: er komt plaats voor sportieve Hyundais.
Lancia blijft in overlevingsmodus, maar het verhaal is nog niet ten einde. De populaire Ypsilon krijgt nieuw leven ingeblazen.
Toyota stelt op het Salon van Frankfurt zijn nieuwe Prius centraal. Inmiddels zijn we aan de vierde generatie toe van de Prius, een auto die ons anders over auto’s deed denken. Bovendien corrigeert Toyota in de nieuwe Prius enkele tekortkomingen van de oude.
Bentley’s eerste SUV is klaar, en zoals beloofd is de Bentayga vooral een verhaal van superlatieven. In het Midden-Oosten dumpen ze de bestelbonnen als strooibriefjes.
De Seat Ibiza is net opgefrist, en nu neemt Seat de sportiefste versie onder de loep. De Cupra krijgt – tegen de trend in – een grotere motor.
Twintig jaar geleden moesten de Porschisten het harde nieuws slikken dat de luchtgekoelde boxermotor verdween voor waterkoeling. Vandaag is een even belangrijke mijlpaal: de atmosferische motor moet plaats ruimen voor turbo’s in de 911.
Toegegeven, opboksen tegen de VW Golf is in Europa een ondankbare taak. Renault volhardt met deze vierde generatie Mégane, die op looks alleen al wint. Maar dat is in deze niet altijd voldoende.
Vandaag is één op drie verkochte bedrijfsvoertuigen een pick-up. Dat hebben ze bij Renault ook in de smiezen. Daarom komt het merk enkele maanden nadat Dacia de Oroch presenteerde, met deze Alaskan Concept. Die heeft zijn zinnen gezet op de VW Amarok.
Bij Citroën heerst nog een vakantiesfeertje. In Frankfurt laat het merk dat zijn met zijn concept Cactus M. Voelen we plots warm zand tussen onze tenen?