Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Peugeot trekt naar Frankfurt met de Fractal concept car in zijn bagage. Een concept die niet alleen een feest voor de ogen zal zijn, maar ook voor de oren.
Jawel, het is al van de jaren ‘80 geleden dat Mercedes nog eens een topklasse cabrio met vier zitplaatsen aanbiedt. De S-klasse cabrio moet de meest comfortabele cabrio van Mercedes worden. Hij is voor het voorjaar.
Zoals Renault reeds begin juli aankondigde, zouden we in september op het Salon van Frankfurt de breakversie van de Talisman te zien krijgen. Hierbij alvast de eerste beelden.
The Pinnacle Portfolio, de collectie klassieke en moderne Ferrari’s, Bugatti’s, Porsches en andere exotica, heeft 55 miljoen euro opgebracht. Ook elders rinkelde de kassa.
De Waal en de Brusselaar wil vooral in een VW rijden, de Vlaming zoekt voornamelijk BMW. Dat blijkt uit de resultaten van een onderzoek in onze AutoScout24-databestanden.
In mei trok BMW naar het prestigieuze Concours d’Elegance aan de Villa d’Este met de 3.0 CSL Hommage Concept.
Mercedes heeft heel wat nieuwe modellen in de pijplijn zitten voor het Autosalon van Frankfurt. Een daarvan is deze knappe C-klasse Coupé.
Audi stelt begin volgende maand in Frankfurt deze concept van een volledig elektrische SUV voor. Hij komt ook echt in productie. Niet ‚morgen’, maar wel al ‚overmorgen’.
Help, er is blijkbaar een probleem. De Lamborghini Aventador is te traag. Tenminste, zo lijkt Lamborghini er zelf over te denken. Gelukkig is er een oplossing.
Moet u nog een laatste vakantietip? De expo rond 80 jaar Jaguar in AutoWorld loopt nog tot eind augustus. Niet te missen.
De Audi S8 is steeds één van onze favoriete 'wolven in schapenvel' geweest. Audi heeft zijn tanden nu een stuk scherper geveild, met de S8 Plus. Daarmee weet de Mercedes S 63 AMG weer waar hij staat.
Nauwelijks enkele maanden nadat Ferrari ons de 488 GTB showde, beantwoordt het merk zelf de vraag 'kan het nog mooier'? Ja, maak kennis met de Ferrari 488 GTB Spider.
De Skoda Octavia RS 230 drijft zijn cavalerie op naar – u raadt het al – 230 stuks. Dat maakt hem de krachtigste Skoda ooit.
Land Rover zet eind dit jaar of begin volgend jaar de productie van de Defender stil. Wij gingen alvast afscheid nemen op zijn geboorteplek, in Solihull.
In juni won Porsche met de 919 de 24 Uren van Le Mans, goed voor de 17de zege van het Duitse merk in de Franse prestigerace. Porsche doorbrak eindelijk de hegemonie van Audi. Maar belangrijker, hoe belangrijk is deze zege voor het palmares van Porsche? Wij doken in de geschiedenisboeken.
Kia frist de Cee’d op, zowel cosmetisch als technisch. Bij de lancering deze maand komt er een nieuwe benzinemotor die de 1.4 vervangt. Er duikt ook een zeventraps dubbelekoppelingsbak op.
Op het voorbije Festival of Speed in Goodwood heeft Nissan de show gestolen met een heel bijzondere versie van zijn kleine crossover. De naam mag dan wel Juke-R 2.0 zijn, maar dat verwijst niet naar de motor. Want hier vinden we een GT-R krachtbron, 3.8 liter groot en 600 pk sterk.
Is de Talisman de auto waarmee Renault eindelijk opnieuw aanknoopt met de Franse luxetraditie? Dat is de voorbije generaties Laguna niet gelukt, en dan was er nog dat fiasco met de Vel Satis.
Dag op dag acht jaar na de presentatie van de vorige ‘nieuwe’ Fiat 500, en 57 jaar na de oorspronkelijke 500, heeft Fiat de Nuova 500 voorgesteld. Die gelukkig niet zo heel Nuova is.
Na Porsche, Mustang en de DS maakt het Brusselse museum Autoworld zich klaar voor een nieuwe tijdelijke expo. Deze keer staat Jaguar in de schijnwerpers, dat zijn 80ste verjaardag viert. Of toch zo ongeveer.
Volvo viert dit jaar vijftig jaar productie in Gent. Zondag was het exact een halve eeuw geleden dat de eerste Amazons van de band liepen in Gent. Om dat te vieren zijn twee Amazons teruggekeerd naar hun geboorteplek.
Welnee, wat had u gedacht? De nieuwe Audi A4 ziet er precies uit zoals te verwachten viel. Maar met een CO2-uitstoot die voor de Ultra-modellen onder 100 gr/km duikt, heeft hij iedereens aandacht.
Lotus heeft een 3-Eleven klaar, de opvolger van de 2-Eleven en eigenlijk zelfs de 21ste eeuwse Lotus Seven. Die ooit het begin was van het Lotusverhaal. Puur en onversneden rijplezier staat opnieuw hoog op de agenda bij Lotus.
Houdt u van auto’s, Michel Vaillant en van kunst? Dan kunnen uw drie passies binnenkort een belangrijke plaats in uw huis innemen.
‘Giulia is het startschot van de heropleving van Alfa Romeo’, zei Fiat-CEO Sergio Marchionne bij de lancering van de Alfa Romeo Giulia. Daarmee heeft Alfa eindelijk een opvolger voor de 159, en een rivaal voor de BMW 3-serie.
Met de nieuwe Clubman keert Mini terug naar de realiteit. Weg is die ene excentrieke achterdeur, en eindelijk krijg je wat reële ruimte.
Peugeot heeft de 308 GTi klaar. Die heeft slechts een 1.6 turbobenzine om het op te nemen tegen de VW Golf GTI met zijn 2.0. Maar met minstens 250 pk komt hij uitgeslapen naar de strijd.
Mercedes neemt afscheid van de hoekige GLK en vervangt zijn concurrent voor de Audi Q5 en de BMW X3 met de ronde GLC.
Alpine viert dit jaar zijn zestigste verjaardag. Het merk kreeg van Renault een fijn verjaardagsgeschenk in de vorm van een showcar die mocht rondrijden voor de 24 Uren van Le Mans.
Vijftig jaar na zijn glorieuze overwinning – het volledige podium was voor de Ford GT40 – keert Ford terug naar Le Mans. Met deze nieuwe GT.
Eindelijk heeft Sergio Marchionne, grote baas van Fiat en dus van Ferrari, bevestigd wat al zo lang gefluisterd wordt. Er komt een nieuwe Dino van het merk met het paard. In 2019.
Alsof de hele ‘Cool Wall’ van Top Gear verkocht wordt. De meest waanzinnige collectie supercars ooit gaat in augustus onder de hamer in Amerika. Iemand een McLaren F1, of de Ferrari Enzo van de paus?
De zesde generatie van de BMW 7-serie is klaar. Die wijkt uiterlijk maar weinig af van zijn voorganger, maar is onderhuids zeer vooruitstrevend. Hij weegt ook 130 kilogram minder.
BMW stelt de nieuwe X1 voor, die we in oktober in de showrooms mogen verwachten. Naast het uiterlijk en de afmetingen is er nog een grote wijziging, en die gaat niet goed vallen bij de puristen.
Opel heeft de vijfde generatie van zijn Astra klaar. Die lekte iets vroeger dan verwacht uit. Hier zijn de details.
Lamborghini gaat Porsche achterna. Het Italiaanse sportwagenmerk zal een eigen SUV bouwen, in navolging van de Cayenne die Porsche zoveel succes bracht.
Toyota heeft net de achtste generatie van zijn werkpaard par excellence voorgestelde: de Hilux. Die krijgt meer comfort. In Azië is hij nu al te koop, bij ons is het nog wachten tot volgend jaar.
Audi wil tegen 2020 zijn aantal producten opdrijven van 52 nu naar 60. Daarbij hoort een Q8 vanaf 2019, een Q1 vanaf 2016 en een volledig elektrische crossover in 2018. De plannen horen bij Audi’s strategie om het top premium merk te worden. Dat is nu BMW.
De nieuwe Skoda Superb is nog maar net voorgesteld, of Skoda rolt al de breakversie buiten. Die kunnen we binnen enkele weken al testen.
BMW heeft op het schoonheidsconcours aan de Villa d’Este deze knappe 3.0 CSL Hommage getoond. Helaas, zo te zien blijft het bij een statement.
We hebben er heel lang op moeten wachten, maar hier is eindelijk nog eens een echt nieuwe Fiat. De Aegea wil vooral lengte uitspelen tegen de Ford Focus en de VW Golf.
Renault heeft een nieuwe stad-crossover, de Kwid. We moeten hem niet meteen bij ons verwachten. Maar in de groeilanden rijdt Renault hem buiten aan 4.000 euro.
Maserati heeft sinds de MC 12 geen racemonster meer gehad. De Italiaanse carrossier Zagato brengt daar met deze Mostro verandering in.
De Europese autoverkoop tekent voor de 20ste maand op rij een positief resultaat op. In de directiekamers van de Europese merken durft men stilaan opnieuw te glimlachen. Vooral Jeep met de kleine Renegade slaat gensters in Europa.
Zoals we eerder al in onze test met de Cadillac Escalade opmerkten, doet GM alles om zijn achterstand op de Europese concurrentie in te halen. Een revolutie die verder gaat met de nieuwe Chevrolet Camaro.
De Duitse tuner Abt heeft zich over de VW Golf R gebogen. Die krijgt zo 400 pk. Ook de Audi TT krijgt een pk-kuur.
De DS3 is niet langer een Citroën. Om zijn onafhankelijkheid te vieren, kreeg hij een kleine facelift. Hij krijgt ook een nieuwe mechanische combinatie.
BMW viert veertig jaar 3-serie best ingetogen. De gewijzigde BMW 3-serie is niet meer dan andere lichtblokken en led-lichten in optie, en nieuwe motoren.
De G-klasse van Mercedes is intussen 35 jaar in dienst. Een icoon dat nu een lichte verjonging krijgt, en krachtiger motoren.
2.0 liter, tot voor kort zouden we gedacht hebben dat het om de cilinderinhoud ging van de diesel in een Peugeot.