Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
Audi heeft op het Salon van Genève officieel de nieuwe TT voorgesteld. Op het vlak van design brengt hij vooral evolutie, maar technologisch zit hij vol nieuwe ontwikkelingen.
In Antwerp Expo loopt het 37ste Antwerp Classic Salon. Het Salon staat in het teken van 100 jaar Maserati, en er staan enkele onbetaalbare pareltjes uitgestald.
Het is dat Mini zelf de link met Matisse legt in de foto's. Maar de concept die het merk ons toont van de Mini Clubman Concept, deed ons vooral denken: Ceci n'est pas une Mini.
Zowel voor de Panda als voor de grotere Freemont heeft Fiat een iets stoerdere Cross-versie klaar. Die bevolken de stand op het Salon van Genève, dat volgende week start.
Na de drie brandende Tesla’s, is het aan Porsche om even om alle verkeerde reden de aandacht naar zich te zuigen. In enkele dagen zijn twee nieuwe 911 GT3-modellen in vlammen opgegaan. Porsche roept alle nieuwe GT3’s terug.
Het groen met geel is een gevreesde combinatie op de racecircuits. Met de Vantage N430 brengt Aston Martin die kleuren ook naar de weg. Het effect blijft hetzelfde.
Met de Peugeot 108 krijgen we de eerste van het vernieuwde triumviraat Peugeot 108-CItroën C1-Toyota Aygo te zien. In het geval van de Peugeot lijkt het merk wel de luxepositie van Lancia te willen inpalmen. Alle drie debuteren ze begin maart in Genève.
Enkele dagen voor zijn officiële onthulling op het Salon van Genève, mochten we van Ford al eens van dichtbij kennis maken met de update van de Ford Focus. Dit is veel meer dan een facelift, merkten we.
McLaren stelt in Genève een nieuw model voor. Deze 650 neemt trekken over van zowel de P1 als de 4-12C, en dat is ook zijn positie in het gamma. 650 pk uit een twinturbo V8.
De vrijage tussen Renault en Daimler duurt voort. Na de Kangoo-Mercedes (de Citan), ziehier het nieuwste product van de samenwerking: de nieuwe Twingo. Later wordt dit de basis van de nieuwe smart.
BMW ziet zich graag als trendsetter, maar komt heel laat met zijn concurrent voor de Mercedes B-klasse. Dit is de BMW 2-serie Active Tourer. Voor het eerst bij BMW: met voorwielaandrijving. Hij beleeft zijn wereldpremière in Genève, en komt snel naar de markt.
De kleine uit Vorst krijgt een dopingkuur. Audi presenteert de S1 en de S1 Sportback, met 231 pk en 370 Nm. Dat gaat vooruit.
In 1998 schrapte Mercedes de naam S-klasse Coupé. In de plaats kregen we de CL. Nu draait Mercedes de klok terug.
Skoda maakt van het Salon van Genève begin maart gebruik om een klassieker te introduceren: de stoere Scout-versie van de nieuwe Octavia Combi.
We moeten nog een beetje geduld hebben, maar de zesde generatie van de Subaru Legacy is klaar. De nieuwe WRX STi lieten we u recent nog zien.
Aha, opnieuw een teken dat de creativiteit nog leeft bij Citroën. Dit is de C4 Cactus, en die kan u binnenkort gewoon kopen. Inclusief de stootkussens opzij.
Deze is nog 10.000 euro dan een gewone Audi RS 4 Avant. Maar hij is wel echt speciaal. En 30 km/u sneller.
De populaire Kia Sportage krijgt een beperkte facelift. Die wordt in maart in Genève voorgesteld.
De Peugeot 508 RXH is reeds overladen in luxe. Maar de Italiaanse carrossier Castagna heeft er net bij wijze van ‘one off’ een echt haute couture-auto van gemaakt. Met navenant prijsetiket.
Er is de BMW 3-serie, de Touring, de GT, de 4-serie Coupé, de cabrio. En nu is er dus ook de 4-serie Gran Coupé, al komt het finaal allemaal neer op variaties van de 3-serie. Maar wel een hele mooie, die laatste.
VW heeft net de update van de Polo voorgesteld. De term ‘update’ was zelden zo goed gekozen, want hier gaat het bijna uitsluitend over gewijzigde techniek en technologie.
Maxime Martin staat voor de grote doorbraak in zijn racecarrière aan de vooravond van zijn eerste seizoen in de DTM aan het stuur van een BMW M4. Daarmee treedt de 27-jarige Brusselaar in de voetsporen van vader Jean-Michel die in de jaren ’80 ook een grote toerwagenheld was.
De extravagante Corvette en Camaro zorgen voor ambiance op de stand van Chevrolet dat weldra van onze markt verdwijnt met zijn Europees gamma.
De Corvette mag dan al dé Amerikaanse sportwagen, kenners weten dat hij nog een overtreffende trap heeft. Ook nu weer krijgt die de naam Z06 mee.
In afwachting van de eerste sportieve modellen met het ‘N’-logo in het gamma brengt Hyundai al een sportief tintje op zijn stand met de WRC rallywagen en zijn voetbalsponsoring.
Aston Martin is een klein merk met een héél grote reputatie dat op de Heizel twee Belgische premières serveert.
Seat, normaal de preker van de passie, lijkt in Brussel vooral de kaart van de rede te trekken. Maar de Leon ST heeft daar dan ook de juiste argumenten voor.
Nog geen LaFerrari in Brussel, maar toch blijft een bezoekje aan de stand van de Scuderia de moeite waard met ander moois op vier wielen zoals de FF, F12 Berlinetta, 458 Spider en 458 Speciale.
Met de Belgische premières van de C-Max en Tourneo trekt Ford resoluut de kaart van de gezinnen met een focus op ruimte en veelzijdigheid.
VW vult net als Audi een enorme stand in Paleis 11. De revolutionaire XL1 krijgt een plaats op het podium, maar ook de e-Up valt op.
Subaru toonde in Detroit eindelijk nog eens een nieuwe STI. De WRX STI staat klaar om te klauwen naar al wie zijn titel bedreigt. Het merk lijkt wel vergeten dat het al lang niet meer in de rallysport aanwezig is met een fabrieksteam..
Audi pakt uit met zijn hele gamma, van de A1 « made in Belgium » tot de gerestylede A8. Maar toch staat vooral de A3 in de spots met de Belgische premières van de A3 Cabriolet en de A3 Sportback g-tron.
Als u niet in Detroit bent geraakt, krijgt u ook in Brussel de gelegenheid de vier Europese primeurs bij BMW te bewonderen : de 2 Reeks, de 4 Reeks Cabrio, de M4 en de M3.
Toyota heeft zijn Europees hoofdkwartier in Brussel, en verwent de Salonbezoekers met een kleine wereldpremière: de Verso in dieselvorm.
Audi bracht de Allroad Shooting Brake mee naar het Salon van Detroit. Laat u niet misleiden door zijn SUV-look, want dit is een eerste aanwijzing naar de nieuwe Audi TT.
Dit was het best bewaarde geheim van het Salon van Detroit: de Porsche 911 in Targa-uitvoering. Zijn terugkeer naar de echte Targa uit de jaren ’80 maakte hem meteen populair.
Met de Concept Coupé liet Volvo zijn nieuwe stijl al zien. Deze Concept XC Coupé – de tweede in een rij van drie – bevestigt die stijl.
Honda stelt vol trots de nieuwe Civic Tourer voor aan het Belgische publiek in Paleis 8.
In afwachting van de nieuwe Huracan staat de Aventador Roadster in de spots op de Lamborghini-stand in Paleis 12.
Op het Salon van Tokio liet Lexus al zijn RC Coupé aan de wereld zien. In Detroit kwam diens woeste broertje op de proppen: de RC F.
Volvo brengt zowel nieuwe modellen als concepts mee naar Paleis 5 in Brussel. Maar evengoed een oude glorie.
Het wordt een gewoonte. Twee jaar geleden liet Audi op de consumentenelektronicabeurs CES in Las Vegas al een beeld van de Audi A3 zien. Dit jaar viel er al een glimps van de nieuwe TT op te vangen.
Toen we recent nog de Seat Leon ST testten, hadden we het er nog over: hij kwam dat tikkeltje Spaanse peper tekort om zijn roots eer aan te doen. Wel, treur niet langer, want Seat heeft er iets op gevonden.
We hebben het Brusselse Autosalon al slechter gekend. Naast Opel brengt ook Renault een wereldpremière naar onze hoofdstad. Ook hier gaat het om een facelift, die van de Mégane Coupé-Cabrio. OK, dat is niet de langverwachte nieuwe Twingo, die is voor Genève.
De GLA staat bij Mercedes op de stand van het Salon in Brussel te blinken. Maar wie de GLA 45 AMG wil zien, moet uitwijken naar Detroit.
Drie maanden na de lancering van de nieuwe Peugeot 308, toont het merk de break. Of de SW, voor de Peugeot-ingewijden. Zijn koffer maakt indruk, terwijl hij toch minder kilo’s meezeult.
De best verkochte auto van het jaar over de hele wereldbol was in 2013… de Ford Focus. Op zijn eentje was hij goed voor 1,1 miljoen stuks.
Hyundai wil ‘N’-modellen in de markt zetten als concurrenten voor Opels OPC, Fords ST en RS of VW’s R. Dat maakte Hyundai bij de presentatie van zijn nieuwe rallyprogramma bekend.
Dit monster is de Lamborghini Huracan LP 610-4. Hij is de opvolger van de Gallardo en ziet eruit alsof hij steigerende paarden in paniek moet doen weggalopperen. Ook draagt hij al genen van de toekomstige Audi R8 in zich.
Schok: BMW bouwt elektrische auto's. Nog grotere schok: BMW gaat monovolumes maken. Onze fotograaf betrapte deze 2-serie Active Tourer zonder camouflage tijdens het testwerk. Hij verschijnt volgend jaar.