Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.
De kleine Japanse constructeur weet steeds de aandacht naar zich te trekken op het Salon. Al is dat niet altijd met zijn wagens.
Zoals gewoonlijk vind je het merk met de ster in een eigen paleis terug. Je kan er enkele letters van het alfabet gaan ontdekken.
Vlak na zijn debuut op de Tokyo Motor Show vroeg Audi ons langs te komen in de fabriek in Vorst. Want het is hier dat de vijfdeurs A1 wordt gemaakt. Een kennismaking.
Trouwe lezers als jullie zijn, weten jullie ongetwijfeld dat Volvo druk doende is met de ontwikkeling van elektrische wagens. Dat tonen de Zweden op hun stand in Brussel.
VW schudt de passanten op het Salon van Detroit wakker met deze E-Bugster. OK, een elektrische Kever, maar met een vorm om van te smullen.
Ford toont op het Salon van Detroit voor het eerst de Fusion. Kan u niet schelen? Kijk nog maar eens, want dit is eigenlijk de nieuwe Mondeo.
Volkswagen heeft al een elektrische Golf rondrijden als testmodel, nu presenteert het merk op het Salon van Detroit ook de hybride Jetta. Zoals een Toyota Prius, maar dan krachtiger.
Het Koreaanse 4x4-merk vierde vorig jaar zijn terugkeer naar ons land. Op het Salon wil het merk charmeren met nieuwe modellen, en met bekende gezichten.
De ecopremies mogen dan weg zijn, dat weerhoudt Ford er niet van om nog flink wat ecomodellen onder de aandacht te brengen in Brussel. En er is ook sportief nieuws.
Geen nieuwe Lodgy op het Salon van Brussel. Dacia legt de klemtoon op zijn bestaande kassuccessen.
Citroën mag de C1 in wereldpremière voorstellen in Brussel. Maar ook de DS5 belooft harten te stelen.
Audi legt op het Salon de nadruk op de in Vorst gebouwde A1, met de Belgische première van de vijfdeurs Sportback. Daarnaast valt de gefacelifte A4- en A5-familie te bewonderen.
Sinds enige tijd probeert Peugeot zich naast de Duitse drievuldigheid te hijsen. Peugeot wil premium worden en probeert dit op het Salon in de verf te zetten.
‘More Lotus than ever’ is de slogan waaronder Lotus zijn aanwezigheid op de European motor show bundelt. En het merk heeft een interessant aanbod mee.
Iets meer nieuws valt er te rapen op de Subaru-stand. De Japanse constructeur toont er een geheel nieuw model, dat aansluit bij de huidige modetrend. En een boeiende concept.
... zegt ook Ampera. De batterij-auto met range-extender start zijn carrière in ons land. Maar er valt nog veel meer te beleven op de Opel-stand.
De presentatie is voor het Salon van Genève in maart, maar Dacia laat alvast de eerste beelden zien van zijn 5- en 7-zits monovolume Lodgy.
Het wonderkind van de VW-groep staat in Brussel met een overzicht van het huidige gamma van het merk, maar ook kan je een blik werpen op de toekomst volgens de Tsjechen.
Eindelijk koopklaar, de elektrische gezinswagen van Chevrolet: de Volt. Daarnaast zet Chevrolet vooral diesels in de schijnwerpers.
Fiat biedt voor het eerst de nieuwe Panda te koop aan op een autosalon, nog voor Italië, aldus de constructeur.
De aandacht gaat vooral uit naar de nieuwe 3-serie bij BMW, maar dit is toch vooral de kans om eens van nabij kennis te maken met de i3 en i8 concepts, de elektrische toekomst van BMW.
Het belooft aanschuiven te worden op de stand van VW. Aan nieuwigheden geen gebrek. We overlopen even.
Renault toont in wereldpremière de bijgewerkte Scénic en Grand Scénic. Voor velen wordt het ook de eerste kennismaking met de vernieuwde Twingo.
Zoals elk jaar zullen jong en oud zich komen vergapen aan de Porschestand. En ook dit jaar zullen we opnieuw op hun wenken bediend worden.
Op het Brusselse Autosalon legt de Japanse constructeur eens te meer de nadruk op zijn bekende hybridemodellen.
Een 256 pk krachtige Audi A1, met looks om schrik van te krijgen. Maar hij is er alleen voor de echt snelle jongens. Audi beperkt de oplage op 333 stuks.
Fiats sportieve poot Abarth zet twee modellen in de schijnwerper op zijn stand: de 500 en de nieuwe Punto SuperSport.
Volvo biedt vanaf volgend jaar de V60 Plug-in Hybrid te koop aan voor de fabelachtige som van 59.000 euro. Zelfs met een gemiddeld verbruik van 1,9 l/100 km duurt het even voor je het prijsverschil met een gewone V60 terugverdiend hebt.
De Nederlandse holding achter Saab heeft vandaag het faillissement aangevraagd bij de rechter in Vänersborg (Zweden). Daarmee lijkt het definitief ‘game over’ voor het Zweedse luxemerk.
De jongste generatie van de moeder aller roadsters is klaar: de nieuwe Mercedes SL. Begin volgend jaar duikt hij op onze wegen op, om waarschijnlijk meteen de nieuwe referentie te worden.
Toyota meldt dat het merk met onmiddellijke ingang de prijzen van de Yaris benzinemodellen verlaagt.
Binnen enkele maanden krijgen zowel de Bentley Continental GT als de GTC (cabrio) een V8 bij in het gamma, naast de 6.0 W12. De motor is samen met Audi op punt gesteld.
BMW speelt al een hele tijd met het plan om een eigen rivaal te bouwen die weerwerk kan bieden tegen de Mercedes CLS en de Audi A7. Hier is hij: de 6-serie Gran Coupé, een vierdeurs coupé.
Op het Salon van Brussel in januari kunnen we voor het eerst kennismaken met de opgefriste Renault Scénic. En bij Renault zeggen ze niet ‘bouwjaar 2012’ maar ‘Collection 2012’. Dat heeft meer klasse.
Lang hebben we niet moeten wachten. Na de Toyota GT 86 is ook zijn broertje, de Subaru BRZ, in Tokio voorgesteld. Hetzelfde, maar dan lichtjes anders.
Toyota en BMW hebben gisteren een samenwerkingsverband afgesloten, voor middellange en lange termijn. De eerste resultaten moeten in 2014 zichtbaar worden.
Het zijn niet alleen de Japanse merken die de aandacht naar zich toe trekken op het Autosalon van Tokio. De Cross Coupé Concept is een bommetje van VW, en niet alleen omwille van zijn vormen maar ook door zijn hybride aandrijving.
Eindelijk heeft Toyota het doek gelicht over de GT 86, die we intussen als concept car zo goed kennen.
Al na 4 jaar vervangt Ford de Kuga door een nieuw model. Maar dat heeft niets met tegenvallende verkoopsresultaten te maken.
Slechts 13 seconden heeft het dak van de nieuwe Porsche 911 cabriolet nodig om in de koffer te verdwijnen. Wel moet je op minstens 100.000 euro rekenen om hem in je garage te mogen parkeren.
De ene keer slecht nieuws rond de Chevrolet Volt, nu weer goed nieuws. TV-gezicht en autogek Jay Leno heeft al 18.000 km met zijn Volt afgelegd, en verbruikte sindsdien nog maar een halve tank benzine.
Audi en Skoda hebben al zo lang een vrijetijdsbreak met 4x4 in hun gamma. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Volkswagen ook de Passat aan die behandeling onderwerpt. Hier is de Alltrack.
Nog voor de nieuwe M-klasse opduikt in de handel, laat Mercedes het topmodel in het gamma zien: de ML 63 AMG. Niet voor gewone mensen.
De – made in Belgium – Audi A1 krijgt er een vijfdeurs broertje bij: de A1 Sportback. Hij is even lang als de driedeurs, maar heeft een iets praktischer vormgeving. In de lente volgen de eerste leveringen.
In de Verenigde Staten wordt momenteel een onderzoek gevoerd naar de veiligheid van batterijen nadat een elektrische Chevrolet Volt 3 weken na een crashtest in brand vloog.
Vergissen we ons, of is het tegenwoordig bijzonder druk in het GTI-segment? Opel gooit met deze Astra OPC een nieuw bommetje, en aan de cijfers te oordelen zal hij een flinke impact hebben.
Zoals we al eerder lieten verstaan: het zal vooral via de bestelwagen zijn dat de elektrische auto zal doorbreken. Renault levert het bewijs, met de 15.000 elektrische Kangoo’s die het merk de komende jaren mag leveren.
Op een moment dat Peugeot zelfs nog de 206 naast de 207 verkoopt, krijgen we de eerste beelden van diens opvolger te zien: de 208. Die debuteert volgend voorjaar tijdens het Autosalon van Genève.
Subaru heeft zijn versie van de sportwagen die het merk samen met Toyota ontwikkelde bijna klaar. De BRZ Concept STi debuteert op de Los Angeles motor show.
We moeten nog goed een jaar wachten op een echte nieuwe Mazda 6, maar met deze Takeri concept laat Mazda al zien welke weg het denkt uit te wandelen. Hopen maar dat er niet veel meer aan wijzigt.